زمان : 02 Dey 1393 - 09:56
شناسه : 97690
بازدید : 3314
حرف اول را در استان کی می زند!؟ (20 نظر) حرف اول را در استان کی می زند!؟ (20 نظر)

قانونی برای مقابله با پدیده فراقانونی نیست!؟
در هر جامعه و قوم و دین و آئینی، قوانینی وجود دارد که شکستن آن قوانین جرم و گناه و خلاف محسوب شده و مستجوب مجازات می باشد؛ و اما اگر در جامعه ای عده ای خود را برتر و بالاتر از قانون دانسته و بدانند، نهایت آن جامعه به کجا ختم خواهد شد!؟
آنچه که موجب رشد قانون شکنی و قدرت نمایی «فراقانونان» می شود، ضعف و ترس و واهمه «قانون مداران» می باشد، و اما وقتی گاه بنا برمصلحت، قانون مداران نیز زیر چتر فراقانونان قرار گرفته و آنها را همراهی می کنند، دیگر چه اعتباری برای قانون باقی می ماند؟
گاه زیان شکستن قانون، به اندازه زیان از بین رفتن حرمت قانون نمی باشد، و حرمت شکنان فراقانون باید بدانند، که در نهایت، دود هر حرمت شکنی و نادیده گرفتن «قانون» روزی به چشم خودشان خواهد رفت.
امروز شهدایی که روزی، برای حفظ حرمت قانون و نظام و انقلاب جان خود را از دست دادن، توسط کسانی که حرمت حرف و تصمیم امام جمعه و استاندار و معاونان استاندار را نادیده گرفتند، بخاک سپرده می شود، و اما تا ابد، این «زخم» بر ذهن و قلب بسیاری باقی خواهد ماند؛ زخمی که با اندکی مقاومت و توجیه و توسل به قانون می توانست، اوجی برای قانون گرایی و حفظ حرمت ها و ارزشها و مظلومیت شهیدان باشد.
ای کاش از هر وسیله و قدرتی برای تغییر مصوبه شورای تامین استان استفاده می شد، و با مصوبه شورای تامین استان دفن شهیدان گمنام صورت می گرفت.
ای کاش عده ای می فهمیدند و می دانستند که چه چیز را با «زور» در ذهن و روح جوانان جامعه کاشتند و چه چیز را کشتند. ای کاش که حرمت ها را مدعیان حرمت داری پاس می داشتند.
یادمان نرود که شهیدان جنگ و انقلاب، برای چه از جان خود گذشتند، و داغ نبودنشان را بر دل مادران و پدران بجا گذاشتند.
یادمان نرود...
که اگر یادمان برود... روزگار و تاریخ دوباره بدجوری «تلخ» و «سخت» بیادمان خواهد آورد