زمان : 19 Dey 1393 - 14:16
شناسه : 98430
بازدید : 8855
رشد باورهای غلط نسبت به مصرف شیشه در بین مردم رشد باورهای غلط نسبت به مصرف شیشه در بین مردم

 

یزدفردا" معاون امور پبشگیری بهزیستی استان یزد با بیان اینكه آمار دقیقی از مصرف كنندگان روانگردان شیشه نداریم تاكید كرد: رشد باورهای غلط در بین مردم در مورد مصرف شیشه نگران كننده و خطرناك است.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد: ،در نشست هم اندیشی كارزار شیشه (كمپین) كه در شهرستان اشكذر برگزار شد " محمد علی صادقی پور" گفت: با توجه به مشكلاتی كه مصرف شیشه در جامعه ایجاد كرده است لزوم برطرف كردن باورهای غلط مردم در خصوص این ماده ضروری است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: افزایش مصرف شیشه یکی از معضلات کشور است و فعال کردن این کارزار یا کمپین با بهره گیری از خرد جمعی ، خانواده ها ، مسئولان و رسانه ها در زمینه کاهش گرایش به این مواد موثر است.

وی از نگرش های غلط مردم استان درباره مصرف شیشیه یاد كرد و گفت: بیش از 89درصد از مردم استان باور دارند كه شیشه باعث تشدید تمركز حواس می شود و این در حالی است كه بیش از 83درصد از همین دسته فكر می كنند یك بار مصرف شیشه اعتیاد نمی آورد .

وی افزود : 86 درصد از مردم استان یزد بر این باورند كه رفاقت با فردی كه شیشه مصرف كرده است مشكلی بوجود نخواهد آورد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان یزد در پایان گفت: باتوجه به شیوع مصرف شیشه در کشور و تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر به سمت مواد محرک ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش نوجوانان و زنان به این ماده خطرناک(شیشه) لزوم پیشگیری و اجرای برنامه های پیشگیرانه در اولویت کاری قرار دارد.