زمان : 29 Dey 1393 - 11:44
شناسه : 98862
بازدید : 3799
دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با معاون برنامه ریزی استاندار یزد دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با معاون برنامه ریزی استاندار یزد


دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با معاون برنامه ریزی استاندار یزدمدیرعامل بندرخشک پیشگامان با دکتر بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد.

            در این دیدار مدیرعامل بندرخشک پیشگامان با اشاره به روند شکل گیری بندرخشک پیشگامان گفت: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته توسط سهامداران و مسئولان، فاز مطالعاتی احداث بندر چندماهی است به اتمام رسیده و هم اکنون مدتی است که روند اجرایی ایجاد بخش های مختلف بندرخشک با جدیت شروع شده است.
          محمد سعید آدابی با اشاره به فعالیت بندرخشک پیشگامان گفت: موقعیت استراتژیک استان در بحث حمل و نقل و بازرگانی و همچنین صدور مجوز ایجاد اولین بندرخشک ایران در یزد توسط هیئت محترم دولت مساعدت و همکاری بیشتر مسئولان استان را می طلبد.
 وی با اشاره به عملیات اجرایی بخش های مختلف گفت: بسیاری از قسمت های پروژه حالت اجرایی گرفته است به طوریکه بخش هایی همچون احداث جاده ، RCC,سیل بند ، برق رسانی، خدمات زیرساختی، کمربند سبز ده هکتاری  و ده ها عنوان دیگر به اتمام رسیده است و بخش هایی همچون ساخت انبارهای عمومی، محوطه پنح هکتاری کانتینری، محوطه خدمات حمل و نقل پیشرفت قابل توجهی داشته و به زودی به اتمام می رسد.
         آدابی با آغاز اتصال ریلی بندرخشک پیشگامان به شبکه ریلی کشور اشاره کرد و گفت:با صدور مجوزهای مربوطه هم اکنون مراحل زیرسازی ریل ها و ایستگاه اختصاصی 15 خطی بندرخشک آغاز شده است و تا چندماه دیگر قطارها امکان عبور از این خط را خواهند داشت.
         مدیرعامل بندرخشک پیشگامان در پایان تاکید کرد: بسیاری از پروژه ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است و برنامه های اجرایی بخش های مختلف بندر با جدیت و با برنامه زمانبندی در دست اجراست.
        معاون برنامه ریزی استاندار یزد نیز در این دیدار با تمجید از سرعت و جدیت گروه پیشگامان در احداث بندرخشک گفت: خوشبختانه با حمایت های لازم مجوز اولین بندرخشک کشور در استان یزد توسط هیئت دولت صادر شد.
        محمدرضا بابایی با اشاره به ضرورت تسریع در اتمام فاز اول بندرخشک گفت: استان و مسئولان دولتی هر گونه حمایتی را از احداث و فعالیت این پروژه بزرگ انجام خواهند داد و بر همین اساس باید بندرخشک یزد سریع تر به مرحله اجرایی برسد.
        وی افزود: در سفر دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به یزد ضمن بازدید از پروژه بندرخشک قول همکاری و مساعدت برای رفع مشکلات  احتمالی آیین نامه ای در این خصوص را ابراز کردند و به جد در این پروژه همراه هستیم.