زمان : 30 Dey 1393 - 13:52
شناسه : 98941
بازدید : 958
محور کار در تشکل های بسیج باید پیشنهادات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب باشد نماینده ولی فقیه در دیدار با جامعه بسیج طلاب استان یزد: محور کار در تشکل های بسیج باید پیشنهادات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب باشد نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با اعضای جامعه بسیج طلاب استان اهتمام جدی برای رفع دغدغه های فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی و عملیاتی نمودن پیشنهادات مقام معظم رهبری در این زمینه ها را خواستار شد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با اعضای جامعه بسیج طلاب استان اهتمام جدی برای رفع دغدغه های فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی و عملیاتی نمودن پیشنهادات مقام معظم رهبری در این زمینه ها را خواستار شد.

آیت الله ناصری ایجاد تشکل هایی از اقشار مختلف مردم در بسیج برای شناسایی نقاط قوت و ضعف هر مجموعه را بسیار مفید دانست و ادامه داد:با توجه به اینکه تجربه نشان داده است تعیین تکلیف برای افراد در عمل بهتر ایشان موثر نیست و زمانی اقشار مختلف نسبت به موضوعی رغبت نشان می دهند که به عنوان مشاور و ارائه دهنده طرح مورد توجه واقع شوند لذا بسیج اقشار مختلف می تواند با آسیب شناسی درون گروهی راهکارهایی برای ارتقاء هر مجموعه و برون رفت از مشکلات موجود ارائه دهد.

امام جمعه یزد از بسیج طلاب استان خواست برنامه ریزی برای رفع دغدغه های مختلف مقام معظم رهبری اعم از دغدغه های فرهنگی و اقتصادی جامعه را در دستور کار قرار داده و برای حل مشکلات موجود برنامه عملیاتی ارائه دهند.

وی شیوع سبک زندگی غربی مانند ازدواج دیر هنگام ،ازدواج سفید و عدم میل به داشتن فرزند را یکی از تهدیدات جامعه امروز برشمرد و ادامه داد:متاسفانه شاهد این هستیم که بنیان های خانواده در کشور ما به خاطر هجمه های مختلف دشمن آسیب پذیر گردیده که بایستی برای جلوگیری از صدمات بیشتر راهکار مناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از ناهنجاری های فرهنگی در جامعه نگران کننده شده به استفاده غیر معمول زنان و دختران از مواد آرایشی و انس گیری با برخی از حیوانات بجای ازدواج و تشکیل خانواده اشاره کرد و خواستار پیشگری از باب شدن مکانهای فروش برخی از حیوانات در یزد شد.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نپرداختن اصولی به پیشنهادات مقام معظم رهبری که هرساله تحت عنوان شعار سال ارائه و یا در محافل مختلف از نخبگان و مسؤلان خواسته می شود گفت:محور کار در تشکل های بسیج باید پیشنهادات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب باشد.

امام جمعه یزد آسیب شناسی فرهنگی و اقتصادی  در جامعه را لازم اما ناکافی اعلام کرد و ادامه داد:متاسفانه برخی فقط به شناسایی مشکلات مختلف جامعه بسنده می کنند اما هیچ تلاش علمی و راهکار عملیاتی برای رفع آنها ارائه نمی دهند که این مهم باید مورد توجه واقع شود.

 

آیت الله محمد رضا ناصری سود محوری،مصرف گرایی و نپرداختن به کیفیت در تولید را از مشکلات اقتصاد کنونی برشمرد و اصلاح این موارد در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را خواستار شد.

امام جمعه یزد حرکت جهادی در زمینه های مختلف فرهنگی و اقتصادی را از نیازهای جامعه امروز دانست و از کمرنگ شده این فعالیتهای جهادی در کشور و استان انتقاد کرد.

وی یکی از دغدغه های دیگر جامعه که بارها توسط رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است را  مسئله کمبود جمعیت عنوان کرد و از طلاب بسیجی خواست با دمیدن روح خداباوری و پررنگ نمودن نقش توکل و اعتماد به خدا به مردم در این زمینه نیز همت گمارند.

آیت الله ناصری بازگرداندن صبغه دینی و علمی به یزد را از ضرویات امروز استان برشمرد و از حوزه های علمیه خواست با تربیت طلابی فاضل،پرتلاش و آگاه، دارالعلمی و دارالعباده بودن یزد را احیا کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار فرمانده سپاه الغدیر و دبیر جامعه بسیج طلاب استان یزد گزارشی از فعالیتها و اهداف تشکیل این تشکل بسیجی مطرح نمودند.