زمان : 14 Bahman 1393 - 15:14
شناسه : 99518
بازدید : 276032
انتشار شايعه اعدام استاد جعفري تبار در قم (49 نظر) انتشار شايعه اعدام استاد جعفري تبار در قم (49 نظر)

یزدفردا:به گزارش شيعه آنلاين، حجة الاسلام والمسلمین «مجید جعفرى تبار» در سال 1340 هجرى شمسى در شهر مقدس قم در خانواده‏اى روحانى چشم به جهان گشود و از همان خردسالى تحت تربیت پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله حاج شیخ «محمود جعفرى تبار» خواندن قرآن را آموختند.

او از اواسط دهه هفتاد به گرفتن استخاره هاي دقيق، در ميان مردم شهرت يافت. ابتدا شهرتش محلي بود اما به سرعت در سطح ملي گسترش يافت و تا آنجايي پيش رفت که حتي برخي ايرانيان از خارج از کشور براي گرفتن استخاره با وي تماس مي گرفتند.

فعاليت حجة الإسلام جعفري تبار به قدري گسترش يافت که او نزديک به 200 خط تلفن گويا را خريداري کرد و از طريق تلفن سفارش استخاره مي گرفت و بعد از 24 يا 48 ساعت پاسخ استخاره گيرنده را مي داد.

اما چند ماه پيش براي اولين بار خبر يا شايعه بازداشت او به دلايل نامعلوم در ميان افواه منتشر شد. هيچ مقام مسئول يا رسانه اي در اين مورد اطلاع رساني نکرد.

همين امر موجب شد که روز به روز بر دامنه اين شايعه افزوده شود و کار به جايي رسيد که طي يک ماه اخير شايعه اعدام شدن او به طور گسترده در قم منتشر شده است.

بدون شک مي توان گفت عدم اطلاع رساني – حتي در سطح محلي شهر قم – باعث گرديده که دامنه شايعات در مورد اين روحاني نسبتا سرشناس و محبوب افزوده شود و موجب سوء استفاده برخي رسانه هاي مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران نيز گردد.

هيچ کس نمي تواند ادعا کند که استاد جعفري تبار فردي معصوم بوده لذا اين امکان وجود دارد که برخي شايعات منتشر شده در مورد وي، صحت داشته باشد اما آنچه که غير قابل انکار است آنست که اگر در همان ابتداي اثبات شدن اتهامات وي، از طريق کانال هاي رسمي در اين مورد اطلاع رساني مي شد، هرگز چنين شايعاتي ناپسند و بيش از سطح اتهامات، در مورد او آنهم به طور گسترده منتشر نمي شد.

گفتنی است طی روزهای گذشته این شایعه در یزد نیز قوت گرفته و صحیت از حکم اعدام ایشان با همسرش  به میان آمده است .همسر جعفری تبار فرزند یکی از (م)منبری های یزدی ونواده یکی از علماء مشهور یزدی می باشد
در پايان لازم به ذکر است،‌ مدتي است وب سايت رسمي استاد جعفري تبار از دسترس خارج شده است.