یزدفردا"پیرزن 90 ساله که به سرطان مبتلاست، سفر را به درمان سرطان ترجیح داده و می‌گوید: «مردم نباید هیچگاه از سفر کردن منصرف شوند و سن نیز به هیچ وجه اهمیت ندارد.»

فرادید| پیرزن 90 ساله که به سرطان مبتلاست، سفر را به درمان سرطان ترجیح داده و می‌گوید: «مردم نباید هیچگاه از سفر کردن منصرف شوند و سن نیز به هیچ وجه اهمیت ندارد.»


به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی انگلیسی، این پیرزن 90 ساله در شش ماه اخیر چند مکان مشهور ایالات متحده نظیر یادبود کوه راشمور، پارک ملی یلواستون و گرند کنیون را از نزدیک دیده است.

 

این در حالی است که نورما سال گذشته به سرطان مبتلا شده بود. نورما به جای بستری شدن در بیمارستان، تصمیم گرفته رهسپار این «سفر حماسی» شود.

 

او در حال حاضر از مناطق دیدنی فلوریدا دیدن می‌کند. او با پسرش تیم، عروسش رامی و سگشان رینگو مسافرت می‌کند. آن‌ها در کابین متصل به خودروشان زندگی می‌کنند. در کریسمس سال 2016 میلادی بود که یکی از آرزوهای این پیرزن تحقق یافت: سفر با بالون باد گرم.

 

نورما در گفتگو با میشیگان به هافینگتن پست گفت: «مردم نباید از سفر کردن هراسی داشته باشند. سن هم فقط یک عدد است.»

 

او در اوت 2015 و پس از آنکه ابتلا به سرطان رحم توسط پزشک تایید شد، تصمیم گرفت تا سفر کند. پزشک نورما حتی از او در مورد نحوه درمانش نیز نظرخواهی کرده بود.

 

 

همسر نورما دو سال پیش از دنیا رفت. نورما می‌گوید: «من 90 سال دارم، اما در حال فتح جاده‌ها هستم.»

 

در همین ارتباط صفحه‌ای در فیسبوک برای حمایت از نورما ایجاد شده که بیش از 90 هزار دنبال کننده دارد. در این صفحه، تمام جزئیات ماجراجویی‌های خانم نورما نوشته می‌شود.

 

در یکی از پست‌های این صفحه به نقل از خانواده خانم نورما آمده که او به جای طی کردن روند درمان سرطان تصمیم گرفته سفر کند. در این پست آمده که پزشک خانم نورما نیز از تصمیم او کاملا حمایت کرده و گفته: «درمان سرطان مانند تمام درمان‌های دیگر ریسک خودش را دارد: اتاق آی.سی.یو، آسایشگاه و عوارض جانبی. این را هم باید اضافه کنیم که هیچ تضمینی نیست که او از اتاق عمل اول برای برداشت توده سرطانی زنده بیرون آید.»

 

او در ادامه به خانم نورما گفته بود: «تو دقیقا همان کاری را انجام می‌دهی که اگر من هم جایت بودم، همین کار را می‌کردم. سفر خوبی داشته باشی!»

 

رامی نیز در گفتگو با هافینگتن پست گفت: «ما هیچ برنامه‌ای برای توقف سفرمان نداریم. ما واقعا نمی‌دانیم چه زمانی به خانه برخواهیم گشت.»

 

 

 

 

 

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا