ایجاد شغل‌ها همواره موجب ایجاد یک طرح تجاری تمام‌عیار نخواهد شد ولی گوگل علاقه فراوانی به واقعیت مجازی از خود نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌های بزرگی برای واقعیت مجازی در سر دارد. این شرکت به دنبال جذب نیروهای متخصص برای این برنامه است. در این راه نیز مشاغل مختلفی به وجود خواهند آمد که شامل مواردی مانند مهندسی سخت‌افزار، مدیریت فنی، مهندسی لایه‌های بردهای سخت‌افزاری و مهندسی سخت‌افزار بخش مشتریان نیز می‌شود. تمامی این عناوین به‌صورت مستقیم با واقعیت مجازی سروکار دارند ولی گوگل، این نام را با نام مبهم‌تری به نام "سخت‌افزار بخش کاربری” جایگزین کرده است. 

گوگل می‌گوید:

 

تیم سخت‌افزار بخش کاربری ما بر روی ایجاد انقلاب در نحوه برقراری ارتباط کاربران با سخت‌افزار آن‌ها کار می‌کنند و ما به دنبال مهندسانی هستیم که این هدف را به واقعیت تبدیل کنند. ما می‌خواهیم تا راهی جدید برای برقراری ارتباط با دستگاه‌ها ایجاد کنیم و یک رابط کاربری روان و طبیعی به دنیای اطلاعات این زمینه اضافه کنیم.

ایجاد شغل‌ها همواره موجب ایجاد یک طرح تجاری تمام‌عیار نخواهد شد ولی گوگل علاقه فراوانی به واقعیت مجازی از خود نشان می‌دهد. البته گوگل با واقعیت مجازی ناآشنا هم نیست زیرا در سال 2014، این شرکت طرح عینک واقعیت مجاری مقوایی خود را ارایه کرد و هم‌چنین همکاری مرموزی با یک شرکت واقعیت‌های تکمیلی به نام مجیک لیپ (Magic Leap) را نیز در کارنامه خود دارد.

 

به‌تازگی گوگل برخی از استعدادهای مطرح در زمینه واقعیت مجازی را جذب کرده است که شامل افرادی مانند جیسون تاف، رییس اسبق شرکت Vine نیز هست که به‌تازگی از توییتر به گوگل منتقل شده است تا بر روی واقعیت‌های مجازی کار کند. علاوه بر این نیز گوگل دارای فناوری‌های ویژه برای ساختارهای مخصوص به خودش است و به همین دلیل نیز می‌تواند در واقعیت مجازی موفق ظاهر شود.

منبع: آی تی رسان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا