رئیس اداره صمت استان خراسان جنوبی: علت ریزش معدن" سامان کاوش طبس" تخریب کارگاه استخراجی بود.
یزدفردا: بر اثر ریزش معدن سامان کاوش طبس عصر امروز (پنجشنبه) ۲ کارگر این معدن جان خود را از دست دادند.

به گزارش یزدفردا :رئیس اداره صمت استان خراسان جنوبی: علت ریزش معدن" سامان کاوش طبس" تخریب کارگاه استخراجی بود.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: این کارگران که مشغول کار در یکی از کارگاه‌های این معدن بودند با ریزش آن در زیر خاک مدفون شدند.

رمضان کریتی ‌ثانی افزود: در این مجموعه تنها همین ۲ کارگر بودند که با کمک و تلاش سایر کارگران از زیر آوار بیرون کشیده شدند اما تلاش برای احیای آنان توسط امدادگران بی‌نتیجه بود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی هم گفت: حادثه یاد شده ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در عمق ۲۰۰ متری معدن سامان کاوش طبس رخ داده است.

علیرضا عباسی افزود: به گفته سایر کارگران معدن، این ۲ کارگر که به منظور تخریب و پیش‌روی به عمق معدن رفته بودند دچار ریزش معدن شدند.

وی ادامه داد: گروه بعد از کارگران فوت شده، با توجه به تاخیر کارگران به محل مراجعه می‌کنند و متوجه ریزش و جان باختن همکاران خود شده و با پیکر بی‌جان آنان مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: به غیر از ۲ کارگر فوت شده، فرد دیگری در این معدن حضور نداشته است.

حوزه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تن زغال سنگ کک شو و زغالسنگ حرارتی در چهار ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه های زغالی در خاورمیانه است که از سال ۱۳۵۷ عملیات شناسایی و اکتشافی روی آن انجام گرفته و هم اکنون ادامه دارد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و از قطب های اصلی تولید ذغال سنگ کشور به شمار می رود که به خط ریل سراسری نیز متصل است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا