معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه مساجد باید از محلی صرفا برای اقامه نماز خارج شوند، گفت: مساجد باید به مرکز حل مشکلات مردم تبدیل شوند.

یزدفردا: حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، پیش از ظهر سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان یزد در جمع راهیاران استان یزد به تشریح طرح امام محله و امام روستا پرداخت و اظهار داشت: مهمترین بخش این طرح، راهیاران و آموزش آنهاست زیرا اجرای این طرح بدون هماهنگی و همدلی و بدون آموزش راهیاران میسر نیست.

وی با بیان اینکه ما در عالم به دنبال جاری کردن توحید هستیم و توحید نیز در ولایت تبلور یافته است، افزود: جریان عرضی ولایت الهی به سه نحو اتفاق می‌افتد؛ با ارتباط بین مؤمنان، ارتباط بین فامیل و ارتباط بین همسایه‌ها و با این سه پیوند، ولایت الهی را در جامعه جاری می‌کنیم.

میرمحمدیان با تاکید بر اینکه برقراری هر سه مدل این ارتباط در مساجد امکان‌پذیر است، عنوان کرد: خداوند متعال مسجد را محل جریان ولایت الهی قرار داده و بر همین اساس است که مکرر درباره مسجد در مسجد توصیه شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسجد، پنج سطح دارد، یادآور شد: برخی مساجد در حد نمازخانه باقی مانده‌اند و برخی دیگر نیز فعال هستند اما خدمات خود را تنها به مراجعه کنندگان به مساجد ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسجد باید محلی برای مراجعه همگان و امام جماعت نیز باید امام تمام مردم محله باشد، تصریح کرد: امام محله باید حسی که پیامبر نسبت به امت خود دارد را نسبت به اهالی محله داشته باشد و تمام مسائل مردم را مسائل خود بداند.

میرمحمدیان با تاکید بر اینکه مسجد باید به مرکز و محور حل تمام مشکلات مردم تبدیل شود، اظهار داشت: امام محله باید مردم را پای کار بیاورد و از ظرفیت آنها برای رسیدگی به امور خودشان استفاده کند.

وی تصریح کرد: مردم از هر دولت و حاکمیتی با برکت‌تر هستند و از همت و درایت و ظرفیت آنها باید در راستای رفع مشکلات بهره گرفت و امام محله باید بتواند از این ظرفیت به درستی استفاده کند.

میرمحمدیان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: امام محله باید امام همه اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، مسجدی یا غیرمسجدی و محل رجوع همه مردم باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا