نشست ستاد خدمات سفر شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور اعضاء در محل فرمانداري و با موضوع فراهم نمودن شرايط لازم براي استقبال شايسته از مسافران نوروزي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با قدرداني از حضور حماسي مردم در راهپيمايي 22 بهمن ماه گفت: حضور باشكوه و حماسي مردم قهرمان و ولايتمدار تفت در راهپيمايي يوم ا... 22 بهمن نشان از عمق عشق و ارادت آنان به نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشد كه حقيقتا شايسته تجليل است.

فرماندار تفت از همه عوامل در برگزاري امن و باشكوه راهپيمايي يوم ا... 22 بهمن قدرداني كرد و با اشاره به انتخابات 7 اسفندماه ادامه داد: حضور حماسي مردم در راهپيمايي يوم ا... 22 بهمن، مقدمه اي باشكوه براي حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي خواهد بود و خوشبختانه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، مطابق با قانون همه شرايط براي برگزاري يك انتخابات باشكوه ديگر فراهم آمده است.

زارع در ادامه اين نشست با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزي گفت: شهرستان تفت در نوروز گذشته، رتبه برتر را در سطح استان در زمينه استقبال خوب و شايسته از مسافران و گردشگران كسب كرد كه اميدواريم اين روند با قوت و شتاب ادامه يابد.

فرماندار تفت با اشاره به ضرورت تبليغات و اطلاع رساني سريع و كامل به گردشگران اظهار داشت: تفت به عنوان شهر نمونه گردشگري در كشور بايد به نحو شايسته اي به مسافران و گردشگران نوروزي معرفي شود تا همه مسافران به سفيراني براي معرفي قابليت ها و پتانسيل هاي عظيم شهرستان بدل شوند.

وي با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوشامد گويي به استان يزد افزود: اين موضوع، مسئوليت عوامل ستاد خدمات سفر را سنگين تر مي كند چرا كه تفت به عنوان يكي از غني ترين مناطق گردشگري استان، بايد از سرآمدان اين حوزه در سال خوشامدگويي به يزد باشد.

عالي ترين مقام دولت در شهرستان تفت با اشاره به اهميت تنظيف فضاي شهري و نورپردازي مراكز و اماكن گردشگري گفت: تفت، نگين درخشاني در عرصه گردشگري است و اين پتانسل عظيم بايد به شايستگي به گردشگران معرفي شود لذا همه دستگاها بايد با جديت و پشتكار نسبت به اصلاح برخي كاستي ها در اين عرصه اقدام كنند.

وي نظارت و سركشي از وضعيت پاركها، اماكن عمومي، مراكز اقامتي و ... را داراي اهميت دانست و ادامه داد: شرايط استقبال شايسته از مسافران به ويژه در اقامتگاههاي بين شهري و مساجد و بقاع متبركه بايد مهيا شود.

فرماندار تفت با اشاره به تاكيدات مهم دين مبين اسلام به پاكيزگي و نظافت گفت: اين مسئله بايد در همه بخشها و حوزه ها مدنظر قرار داشته و اين تاكيد ارزشمند اسلام ناب محمدي(ص) در همه اماكن و مكانهاي عمومي تفت مشهود و برجسته باشد.

وي بر توجه به ايجاد المانهايي مطابق با ويژگي هاي شهرستان تفت در اماكن عمومي تاكيد كرد و خواستار آمادگي كامل روستاهاي ييلاقي تفت براي استقبال از مسافران و گردشگران شد.

فرماندار تفت بر معرفي شايسته و دقيق اماكن تاريخي و طبيعي شهرستان تاكيد كرد و ادامه داد: در برگزاري جشن ها و مراسم گوناگون لازم است دستگاهها به رعايت دقيق قانون و كسب مجوزهاي لازم از نهادهاي مربوط توجه داشته باشد.

وي با اشاره به قابليت هاي ثبت برخي آثار تاريخي شهرستان تفت در فهرست آثار ملي گفت: شايسته است ميراث فرهنگي با شناسايي و احصاء دقيق اين مناطق، پيگيري هاي لازم براي ثبت ملي اين آثار را به عمل آورد چرا كه اين اقدام در جذب گردشگر و حفاظت از آثار تاريخي شهرستان بسيار موثر خواهد بود.

زارع بر اهميت بهره گيري از فرصت حضور مسافران و گردشگران در تفت براي رونق وضعيت اقتصادي و توريستي شهرستان تاكيد كرد و ادامه داد:  ايام عيد مي تواند فرصت مناسبي براي توسعه و رونق عرصه اقتصادي باشد لذا بايد دستگاههاي مرتبط با حوزه اقتصاد و بازرگاني و گردشگري سياستهاي مدون و دقيقي را در اين رابطه داشته باشند. 

وي همچنين بر توجه به توسعه تورهاي گردشگري تفت در راستاي معرفي قابليتهاي شهرستان تاكيد كرد.

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا