شوراي آرد و نان شهرستان تفت به رياست فرماندار تفت و با حضور اعضاء در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با اشاره به آيات و روايات گفت: نان در فرهنگ ايراني و اسلامي مورد احترام و تكريم است و بايد قدردان اين نعمت ارزشمند الهي باشيم.

فرماندار تفت با بيان آن كه اهميت و نقش نان در تامين و تكميل سفره مردم براي همگان عيان و آشكار است ادامه داد: خوشبختانه امروز شهرستان تفت عموما از نانواهاي كاربلد و متعد و مردم مدار و به تبع آن، نان هاي با كيفيت و مطلوبي برخوردار است كه جاي قدرداني دارد.

زارع بر ارائه آرد لازم و مطلوب به نانوايي ها تاكيد كرد و ادامه داد: لازم است در خصوص زمان فعاليت و كار نانوايي هاي مناطق مختلف اطلاع رساني لازم به عمل آيد و برنامه ريزي منظم و روشني براي فعاليت نانواها تنظيم و اجرا شود.

فرماندار تفت ارائه كشيك هاي منظم نانوايي را در ساعات مختلف شبانه روز ضروري برشمرد و گفت: ايجاد هماهنگي و تعامل ميان نانوايي هاي شهرستان تفت، موجب اعتماد بيشتر و ارائه خدمت سالم تر به مردم خواهد شد و اداره صنعت، معدن و تجارت بايد در اين رابطه اقدامات لازم را به عمل آورد.

وي رعايت بهداشت در طبخ نان را مهم و حائز اهميت ارزيابي كرد و گفت: خوشبختانه بهداشت نان در سطح نانوايي هاي شهرستان تفت مناسب و مطلوب است ليكن اعمال نظارت هاي لازم در حوزه هاي بهداشتي، از برخي تخلفات احتمالي جلوگيري كرده و براي جامعه اطمينان بخش خواهد بود.

زارع نانواها را از اقشار سختكوش، پرتلاش و متدين برشمرد و افزود: بايد قدردان خدمت و تلاشهاي اين عزيزان پرتلاش باشيم چرا كه امروز نان طبخ شده در شهرستان تفت در قياس با ساير مناطق سرآمد و نمونه بوده و از كيفيت نسبتا بالايي برخوردار است. وي ابراز اميدواري كرد: با تلاش همه عوامل و متوليان حوزه توليد آرد و نان و رفع برخي كاستي ها، شاهد رشد روز افزون كيفيت نان در شهرستان تفت باشيم.    

فرماندار تفت خواستار ترويج فرهنگ خريد نان به ميزان موردنياز در جامعه شد و گفت: خريد بيش از اندازه نان، موجب كاهش كيفيت در زمان مصرف شده و دورريز اين نعمت ارزشمند الهي را افزايش مي دهد كه شايسته جامعه اسلامي نيست. وي افزود: بايد فرهنگ استفاده بهينه از نان در تمام خانواده ها مورد توجه قرار گيرد تا بركت در سفره‌هاي مردم جاري شود.

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا