ستاد انتخابات شهرستان تفت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مديركل حوزه استاندار و روابط عمومي استانداري، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد، فرماندار تفت و جمعي از اعضاي ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان تفت در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمدعلی طالبی" در این نشست با بیان این که خوشبختانه تفت هم به لحاظ مشارکت مردم در ادوار مختلف انتخابات و هم به واسطه انسجام و تعامل خوب میان هیات های مختلف ستاد انتخابات شهرستان از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است گفت: نمود این موضوع را به روشنی در برگزاری انتخابات دوره گذشته شاهد بودیم که امیدواریم این روند مثبت در انتخابات سال 96  نیز با قوت تداوم یابد.

رییس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به تجربه خوب اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستانها ادامه داد: میثاق مشترک همه دست اندر کاران برگزاری انتخابات، قانون است و به همین پشتوانه نیز امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند با مشارکت باشکوه آحاد مردم و با حضور همه سلایق مختلف در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: شوراهای اسلامی از جایگاه بسیار حساس و مهم برخوردار هستند و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایه ای ترین انتخابات ها برای جلب مشارکت آحاد مردم محسوب می شود.

طالبی وظیفه اصلی عوامل برگزاری انتخابات را فراهم نمودن شرایط حضور حداکثری مردم و مشارکت همه سلایق و جریانات سیاسی در عرصه انتخابات ارزیابی کرد و گفت: باید در مسیر اعتماد آفرینی و امید افزایی در جامعه حرکت کنیم تا شاهد مشارکت چشمگیر مردم در عرصه انتخابات همچون دوره های گذشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر آمادگی اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستانهای تابعه تاکید کرد و گفت: همه عوامل برگزاری انتخابات در استان با هدف تامین سلامت، امنیت، قانون مداری و فراهم نمودن شرایط حضور حداکثری مردم با تعامل و همکاری لازم گام برخواهند داشت تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و عزتمند باشیم.

"محمد محامدی" در ادامه با ارائه آماری از درصد مشارکت مردم شهرستان تفت در انتخابات ادوار گذشته گفت: مشارکت مردم شهرستان تفت در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری 150 درصد(با توجه به حضور مردم مناطق مختلف استان در ایام تعطیلات در مناطق ییلاقی شهرستان) بوده است که این میزان برای استان یزد بیش از 86 درصد می باشد.

وی افزود: مشارکت مردم شهرستان تفت در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز 90 درصد بوده است که این میزان برای استان یزد 79 درصد است.

محامدی با اشاره به سطح مشارکت بالای مردم شهرستان تفت در عرصه های مختلف انتخابات ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری باشکوه انتخابات سال 96 در سطح شهرستان باشیم و این روند تداوم یابد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد در پایان بر اهمیت فراهم نمودن شرایط حضور جریانها و سلایق مختلف در عرصه انتخابات در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی تاکید کرد.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست بر اهمیت فراهم نمودن شرایط حضور باشکوه مردم شریف در برگزاری انتخابات پیش رو تاکید کرد.

"عباس حیدری" خواستار توجه به عرصه های اطلاع رسانی برای کمک به برگزاری انتخاباتی حماسی در استان شد.

فرماندار تفت همچنین در اين نشست با خير مقدم به اعضاي ستاد انتخابات استان و شهرستان تفت گفت: خوشبختانه ستاد انتخابات شهرستان تفت بر اساس مباني قانوني تشکیل و در سطح بخشهای شهرستان نیز فعال می باشد.

"محمود زارع رشکوییه" با بیان این که همه تمهيدات و تدابير لازم براي برگزاري انتخابات باشكوه در شهرستان تفت انديشيده شده است ادامه داد: امیدواریم همچون همیشه در برگزاري حماسه هاي سياسي در شهرستان، شاهد وفاق و همدلي بالاي مردم و مسئولين باشیم و اتفاقات مبارك و شايسته اي در عرصه حضور باشکوه مردم در جریان انتخابات سال 96 به وقوع بپیوندد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تفت برگزاري باشكوه همراه با وفاق همگاني در انتخابات گذشته را تجربه ای ارزنده براي شهرستان ارزيابي و بر رعايت اصل بي طرفي و قانون مندي در برگزاری انتخابات پیش رو تاكيد كرد.

در ادامه این نشست اعضای ستاد انتخابات شهرستان تفت به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنین در این نشست احکام هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان تفت با حضور "علی افخمی" دبیر اجرائی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یزد به آنان تقدیم شد. بر این اساس، آقایان "صادق طهماسبی"، "ناصر محمدی"، "حسین زارع بنادکوکی"، "حسنعلی پورمساحیان" و "غلامرضا زارع" به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تفت منصوب شده اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا