فرماندار تفت در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان تفت بر همکاری همه نهادها و دستگاهها در برگزاری شایسته هفته کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با قدردانی از خدمات و تلاش های مدیر و مجموعه کتابداران کتابخانه عمومی شهرستان تفت گفت: تلاش در راستای علم آموزی، تلاشی مقدس و ارزشمند است که یکی از مهم ترین مولفه های علم آموزی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار تفت از کتاب به عنوان یک گنج و از کتابخانه ها به عنوان گنجینه‌های کتاب یادکرد و افزود: راز ماندگاری کتاب، صفا، صمیمیت و مهربانی این یار مهربان است.

وی قرآن کریم را عالی ترین کتاب و در برگیرنده والاترین گنجها ارزیابی کرد و اظهار داشت: کتاب غنی نهج البلاغه که بر گرفته از آموزه های اصیل قرآن کریم است خود نمونه عالی گنجهای حکمت و همچنین کتاب صحیفه سجادیه، گنجینه زیباترین دعاهاست.

زارع با انتقاد از کم رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی به واسطه گسترش شبکه های مجازی ادامه داد: همواره مسئله کتاب و کتابت در ایران عزیز اسلامی از جایگاه والایی برخوردار بوده است و متولیان امر باید همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به کار گیرند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در عرصه کتاب و کتابخوانی افزود: تلاش برای ورود خیرین به عرصه کتاب و کتابخوانی و تقویت روحیه خیری در این عرصه خطیر، حمایت از نویسندگان و صاحبان قلم و اندیشه که گم نام مانده اند و ارائه مشوقهایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان دانش آموزان و دانشجویان از جمله مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود.

فرماندار تفت در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، خواستار مشارکت فعالانه همه نهادها و دستگاهها برای برگزاری مناسب و شایسته این هفته شد و ابراز امیدواری کرد برنامه هایی نو و ابتکاری در دستور کار متولیان بزرگداشت این هفته قرار گیرد.

در ابتدای این نشست رییس کتابخانه های عمومی شهرستان تفت با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این نهاد در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی پرداخت.

"هادی قاسمی" در ادامه به اعلام برنامه های در نظر گرفته شده توسط این نهاد برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و خواستار مشارکت همه بخشها برای گرامی داشت شایسته این مناسبت شد.

در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا