متن پیام مهدي حاج حيدري به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
"
والسابقون السابقون * اولئك المقربون"
چه دشوار است باور و تحمل اين خبر جانگداز...

عروج ملكوتى بزرگمرد تاريخ ايران، بزرگمردى كه عمر پر بركت خود را در راه اعتلا و سربلندى كشورش سپرى نمود و تا آخرين لحظه حيات شجاعانه مبارزه كرد.

مبارزات شجاعانه و دين محور حضرت آيت الله هاشمى رفسنجانى در دوران رژيم طاغوت  و نقش برجسته ايشان در شكل گيرى و استقرار جمهورى اسلامى و همراهى حضرت امام راحل از دوران پيش از انقلاب، ايشان را چهره  شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی  نمود.

آيت الله پس از انقلاب نيز همواره پيشقدم در پذيرش مسئوليت هاى خطير بودند و با تمام توان براى تثبیت وتوسعه  انقلاب تلاش كردند. در طول جنگ تحميلى نيز بعنوان فرمانده جنگ ،یک لحظه از مبارزه بازنمانده و  شجاعت، درايت و ذكاوت سياسى خويش را در عرصه مقاومت و دفاع از اسلام عزیز و کشوربه اثبات رساند.

با پايان يافتن جنگ تحميلى زره از تن كند و رداى کار پوشيد و براى بازسازی وآبادانى كشورش قدم در مسير سازندگى نهاد و شد سردار سازندگى... بى ترديد ايران اسلامى نام پرآوازه فرمانده دوران دفاع مقدس و سردار بزرگ سازندگى را با افتخار بر تارك جبين خود به همراه خواهد داشت.

مظلوميت "اميركبير زمان" در دوره مهجوريت و تلاش براى حفظ خط اعتدال و مرارت هايى را كه در راستاى تحقق اين تفكر متحمل گرديد، فصل زرينى را در تاريخ زندگی ایشان ثبت كرده است.

احياى تدبير در دولت و مديريت همراه با عقلانيت در حوزه اجرايى از شاخصه هاى بارز آيت الله در عرصه سياست و احياى اميد و دين دارى، استوارى در اسلام ناب محمدى، مداومت در دين مدارى تلاش در تدوین تفسیر قرآن ونگارش تاریخ دقیق و تاكيد بر اصول اصلى انقلاب اسلامى"استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى"، باورِ صادق ايشان بود.

آيت الله هاشمى رفسنجانى در همه  زمانهای حساس به تناسب وضرورت دين خود را به اسلام و انقلاب با تحمل هزینه های گزاف ان ادا كردند.
بارى..، بسيار تلخ و دشوار است باور و تحمل رحلت اين مجاهد نستوه..

در نهايت تاسف اين  ضايعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبرى، رياست محترم جمهورى، ملت شريف ايران و بويژه بيت معزز هاشمى رفسنجانى تسليت عرض نموده و از درگاه حضرت احديت براى آن عالم ربانى علو درجات خواستارم.

مهدي حاج حيدري

نوزدهم دي ماه نود و پنج










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا