فرماندار تفت در نشست ستاد خدمات سفر که برای ایجاد هماهنگی در استقبال از مسافران نوروزی در محل فرمانداری تفت برگزار شد معرفی قابلیت و توانمندی های گسترده شهرستان تفت را اولویت نخست برای استفاده از حضور مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان ارزیابی کرد.  

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با تجليل از فداكاري و جانفشاني آتش نشانان در حادثه تلخ آتش سوزي پلاسكو گفت: اين حادثه نشان داد كه استاندارد سازي اماكن و توجه به نكات ايمني از چه اهميتي برخوردار است و همه متوليان بايد با جديت، رعايت اين موارد را مدنظر داشته باشند. وي ياد وخاطره شهداي آتش نشان در حادثه پلاسكو را گرامي داشت و بر تجليل از خدمات عظيم اين دلاوران عرصه امداد و نجات تاكيد كرد.

فرماندار تفت با سپاسگزاري از درگاه خداوند متعال به واسطه بارش رحمت الهي گفت: خدارا شاكريم كه نماز استسقاء مردم شريف شهرستان و خوبان امت به درگاه الهي مقبول افتاد و بارش هاي خوبي را پس از چندماه كم بارش، شاهد هستيم.
فرماندار تفت در ادامه با اشاره به در پيش بودن ايام عيد و ضرورت فراهم نمودن شرايط مناسب براي استقبال از مسافران نوروزي گفت: همه دستگاهها در اين رابطه داراي وظايف و مسئوليت هاي مربوط به خود هستند و همگان بايد برابر قانون، بيشترين همكاري را با ستاد خدمات سفر به عمل آورند.

وي حضور گسترده مسافران نوروزي در شهرستان را فرصت مناسبي براي معرفي هر چه بهتر توانمندي ها و قابليت هاي گردشگري تفت ارزيابي كرد و گفت: بايد تلاش شود تا هر مسافر و گردشگر را به عنوان يك سفير معرفي قابليتهاي شهرستان در نظر بگيريم و با ارائه توانمندي هاي عظيم شهرستان در عرصه هاي مختلف، راه را براي توسعه بيشتر تفت هموار سازيم.

وي با اشاره به اين كه چهره شهرستان تفت بايد در استقبال از بهار دگرگون شود اظهار داشت:  ايجاد اين تحول، وظيفه اي همگاني است و به جز دستگاههاي دولتي، تشكلهاي مردم نهاد مي توانند در اين رابطه نقش مهمي را ايفا كنند. زارع تفت را شهرستاني زيبا به لحاظ نعمت هاي طبيعي خدادادي عنوان كرد و افزود: ما بايد همه تلاش خود را براي ارائه زيباتر و بهتر اين نعمت الهي به كار بنديم و زمينه ساز تحولات مثبت براي شهرستان شويم.

اين مقام مسئول ايجاد كميته هاي اسكان، بهداشت و سلامت و امداد، خوشامدگويي و اطلاع رساني، ترافيك و بهبود امور و مرور و نظافت شهري، اصناف و بازار و كميته بقاع مبركه، فرهنگ و ايثار و شهادت، كميته امنيتي و كميته نظارت و بازرسي را ضروری عنوان کرد و افزود: تشكيل اين كميته ها مي تواند به ايجاد هماهنگي هاي بين بخشي و دسترسي به آمار و اطلاعات لازم در نوروز كمك كند.

وي راه اندازي بازارچه هاي ارائه محصولات كشاورزي و دامداري شهرستان به ويژه در نواحي روستايي را گامي در جهت توسعه اقتصاد مقاومتي در شهرستان ارزيابي كرد و خواستار مشاركت و چاره انديشي همه دستگاهها براي كمك به تحقق اين مهم شد.

زارع با اشاره به معرفي شهرستان تفت به عنوان شهر نمونه گردشگري ايران، بر بهره گيري شايسته از اين عنوان تاكيد كرد و ادامه داد: بايد شهري متناسب با همين عنوان را به مسافران معرفي نماييم و جلوه هاي درخشاني از نظم و نظافت را در همه ابعاد مديريت شهري و روستايي در معرض ديد همگان قرار دهيم.

عالي ترين مقام دولت تدبير و اميد ادامه داد: نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا قابلیت ها و پتانسیل های خود را به ویژه در حوزه محورهای توسعه شهرستان از جمله گردشگری، کشاورزی و آموزش عالی به گردشگران و مسافران عزیز معرفی کنيم.

فرماندار همچنين تاكيد كرد: دستگاههای اجرایی هر چه سریع تر نسبت به اتمام پروژه های مختلف خود، که به نوعی برای مسافران نوروزی مزاحمت ایجاد کرده و یا روند آمد و شد را در شهرستان با مشکل مواجه می سازد،  قبل از فرا رسیدن ایام نوروز اقدام نمایند.

نظارت بر تعيين كشيك در اصناف ضروري، آمادگي كامل دستگاههاي خدمات رسان و اورژانس، آمادگي آموزش و پرورش براي فراهم نمودن شرايط اسكان مسافران در مدارس، نظارت بخشداران بر اقامتگاههاي بين شهري هر بخش، ساماندهي تفرجگاهها از ديگر مسائلي بود كه در اين نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا