اهالی دهستان رشکوئیه و جمع کثیری از زائران و میهمانان نوروزی سال نو خود را در جوار آستان مقدس امام زاده سیدمحمد دهستان رشکوئیه تحویل کردند.

به گزارش پانای یزد، هرساله در جوار آستان مقدس امامزاده سیدمحمد دهستان رشکوئیه از توابع شهرستان تفت استان یزد مراسم تحویل نو برگزار می شود و شروع سال جدید 1396 نیز اهالی دهستان رشکوئیه و جمع کثیری از زائران و میهمانان نوروزی سال نو خود را در جوار این آستان مقدس تحویل کردند.

قرائت کلام الله مجید، سخنرانی مادحین اهل بیت علیهم السلام و زمزمه دعای تحویل سال، پخش سخنرانی مقام معظم رهبری و پذیرایی بخشی از برنامه هایی است در محل گلزار شهدای مطهر این دهستان شهید پرور صورت پذیرفت.

در وصف امامزاده سیدمحمد رشکوئیه گفتنی است بدون شک شخصیت مدفون دراین بقعه با شکوه، سیدجلیل القدر، مهترسادات ابرکوه وجدسادات تفت و ابرکوه است وی باهفت واسطه به امام جعفرصادق (علیه السلام) منتهی می شودکه ازقرارذیل است:

سیدمحمد بن الحسین الفقیه بن اسماعیل بن ابی عبدالله الحسین الجذوعی بن احمد صاحب السجاده بن ابی عبدالله الحسین الرقی بن احمد الشعرانی بن علی العریضی بن امام جعفرصادق (علیه السلام) وسه تن از نوادگان ایشان در ابرقو به سال 743ه.ق به شهادت رسیدند و دو تن دیگر از نوادگان او به اسامی سیدنظام الدین در روستای بخ وسیدجلال الدین در روستای توده از دهستان سخوید مدفون می باشند.

لازم به ذکر است آستان امامزاده سیدمحمد(علیه السلام) درشهرستان تفت، بخش نیر، سی ویک کیلومتری جنوب غرب شهرنیر، دهستان گاریزات و مانند گلزار شهدای مطهر درخارج از دهستان رشکوئیه واقع شده است و دارای بنایی بسیار باشکوه و تازه ساخت می باشد.

/خبرنگار: سجاد جدیدی/

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا