در نشستی با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار و بخشدار مرکزی و گاریزات شهرستان تفت مسائل و مشکلات حوزه بنیاد مسکن شهرستان تفت بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بنیاد مسکن این شهرستان اظهار داشت: در مدت‌زمانی که از انتخاب بنده به‌عنوان نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد در نشست های مردمی در مناطق شهری و روستایی شهرستان تفت داشته‌ام یکی از مسائل و مشکلاتی که مطرح‌شده مشکلات در حوزه بنیاد مسکن است.

وی به واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جوانان در مناطق روستایی اشاره و بیان داشت: مشاهده‌شده بسیاری از واگذاری‌های زمین توسط بنیاد مسکن به متقاضیان بدون هیچ‌گونه فعالیتی رهاشده ولی ساختمان‌های نیمه کار واگذارشده با پیشرفت فیزیکی مناسبی روبرو بوده و بخش اعظمی از آن تکمیل و مورداستفاده جوانان قرارگرفته است.

در ادامه دکتر میر محمدی به بازدید اخیر خود به روستای مبارکه بخش مرکزی شهرستان تفت اشاره و بابیان مسائل و مشکلات موجود در این روستا پیگیری مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع آن را خواستار شد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد "عباسعلی فرح‌بخش" رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران شهرستان به دلیل عملکرد مطلوب به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداخت.

تخصیص سهمیه آسفالت برای بهسازی معابر روستایی در سه بخش مرکزی، نیر و گاریزات، تکمیل پروژه محور دهشیر - تنگ حوضکی، تسهیل در فرآیند واگذاری زمین‌های بنیادی، هماهنگی بیشتر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به‌منظور رفع مشکلات واگذاری زمین‌های کارگاهی، ایجاد نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش های نیر و گاریزات، بهسازی معابر آسیب‌دیده در سیل روستای خشک آباد، احداث بلوار ورودی روستای زردین و تکمیل پروژه ورودی روستای چاهوک از درخواست‌های فرماندار شهرستان تفت از مسئولان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست بود.

"علیرضا قربانیان" مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این نشست بابیان اینکه بافت روستایی تفت یکی از بافت های روستایی زنده در استان یزد است اظهار داشت: سعی خواهد شد در روستاهای در حاشیه شهر و روستاهایی که زمین برای واگذاری کم است خانه‌های نیمه‌ساز با زیرساخت‌های مناسب در اختیار جوانان روستایی متقاضی قرار گیرد.

قربانیان با اشاره به درخواست‌های فرماندار شهرستان تفت در این نشست بیان داشت: سعی خواهد شد سهمیه قیر مناسب برای بهسازی معابر روستایی در هر سه بخش شهرستان تخصیص داده شود و نماینده این اداره یک روز در هفته به طور متناوب در بخش‌های نیر و گاریزات حضورداشته باش تا مشکلات و مسائل ارباب رجوع با توجه به بعد مسافت از مرکز شهرستان، در مناطق یادشده حل‌وفصل و پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ادامه پروژه محور دهشیر- تنگ حوضکی و بهسازی معابر روستای خشک آباد و تخصیص وام مناسب و کم‌بهره علاوه بر وام مصوب کشوری برای مرمت خانه‌های قدیمی روستایی و تبدیل آن به بوم گردی در مناطق روستایی شهرستان تفت خبر داد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا