دبیر مجمع مشورتی سیاستگذاری دانشگاه یزد گفت: احترام به اندیشه‌های متفاوت و بهره‌گیری از دیدگاه‌های مختلف، عوامل مؤثری برای شناسایی مسیر صحیح فعالیت های دانشگاه و مدیریت هدفمند آن است.

 آقای دکتر سید محمد بزرگ در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، با تأکید بر اینکه این مجمع در امور اجرایی  دانشگاه دخالت نخواهد داشت، گفت: این مجمع فقط سیاستهای کلان دانشگاه را در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی مد نظر قرار خواهد داد و نقش مشورتی دارد. وی افزود: این مجمع به عنوان اتاق فکر دانشگاه عمل می کند و می تواند در هدف گذاری و تعیین مسیر آینده به مدیران اجرایی کمک کند.

وی  درباره ترکیب اعضای این مجمع مشورتی گفت: با توجه به ضرورت حضور افراد صاحب نظر در ترکیب اعضای این مجمع، تلاش می شود از افراد باسابقه و خوش فکر دانشگاه استفاده شود. تعدادی از افراد این مجمع نیز توسط اعضای محترم هیات علمی دانشگاه پیشنهاد می شوند. وی در عین حال با بیان این مطلب که افزایش تعداد اعضای مجمع، کار تصمیم گیری و جمع بندی دیدگاه‌ها را دشوار خواهد کرد، اظهار داشت: اگرچه عضویت همه صاحب نظران دانشگاهی در این مجمع مقدور نیست اما برای دریافت دیدگاه‌ها، پیشنهادها و ایده‌های آنان راهکارهای مناسبی در نظر گرفته می شود. 

آقای دکتر بزرگ در ادامه  با تاکید بر اینکه رویکرد کلی دانشگاه این است که از نظرات مشورتی بیشتر استفاده شود، گفت: این راهکارهای پیشنهادی می تواند به رشد و تعالی دانشگاه و حرکت هدفمند آن کمک کند. همچنین در صورت صلاحدید، می توان از این دیدگاه‌ها به عنوان نظر مشورتی در هیأت امنای دانشگاه هم استفاده کرد.

وی در خصوص روند تدوین سیاست‌ها در این مجمع، اظهار داشت:  اعضای مجمع با توجه به تجربیات خود و دیگران و در راستای سیاست های کلی دانشگاه، نظرهای خود را در زمینه های  مورد بحث مطرح و راهکارهایی را پیشنهاد می کنند و در نهایت با جمع‌بندی راهکار‌های مختلف، سیاست‌های پیشنهادی این مجمع به ریاست  دانشگاه ارایه می‌شوند. در جلسات این مجمع می توان از کارشناسان مرتبط با موضوعات مختلف دعوت کرد تا از دیدگاه‌های آنان نیز در ارایه سیاست‌ها استفاده شود. وی افزود: سیاست‌های پیشنهادی این مجمع بنا به تصمیم رییس دانشگاه می‌تواند به حوزه‌های ذی ربط، از جمله مدیریت طرح و برنامه دانشگاه ابلاغ شود و یا در شوراهای دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در آیین نامه های اجرایی، انعکاس یابد.

 

دبیر مجمع سیاستگذاری دانشگاه همچنین با اشاره به لزوم انجام نظرسنجی‌های صحیح و علمی در برخی از تصمیم گیری‌ها و همچنین ارزیابی بازخورد سیاست‌های دانشگاه در جامعه و محیط پیرامونی، بر نقش روابط عمومی دانشگاه در انتقال این بازخورد تأکید کرد.

آقای دکتر بزرگ در پایان از همه کسانی که پس از حادثه ای که بهمن ماه گذشته در مسیر بازگشت گروه کوهنوردی دانشگاه از ارتفاعات طزرجان منجر به مصدومیت وی شد، به صورت حضوری یا تلفنی و یا با واسطه، جویای حال وی شدند، تشکر و ابراز امیدواری کرد: سال آینده سالی بسیار خوب برای همه خانواده ها و سرشار از دوستی های گرم و صمیمانه توأم با تندرستی و موفقیت باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا