محمدعلي وزيري هفته نامه آيينه يزد

روز 22 اسفند برگزاري مراسم افتخار بيستم، به روز تجليل از جامعه فرهنگي يزد مبدل شد. همانطور كه در«‌بنر» بزرگ همايش آمده بود نمره 20 با هزار آفرين به سال‌ها تلاش و كوشش فرهنگيان يزد داده شد. اين جلسه علاوه برحضور استاندار، نماينده مردم اعضاي فرهنگي شوراي شهر و فرماندار فرمانده نيروي انتظامي و بسيج دانش آموزي، مديران كل ادارات، ميهمانان ويژه‌اي داشت از جمله پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت، مديران كل سابق، معاونين پيشين و روساي ادارات آموزش و پرورش سال‌هاي دور و نزديك، پرفسور اخوان تفتي نمادي از دانش آموزان نخبه و فرهيخته يزد، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش كه حامل سلام گرم و پيام سپاس وزير بود با اظهار اميدواري به تداوم موفقيت‌هاي علمي و اخلاقي فرهنگيان يزد فهرست وار گزارشي از اين مراسم همراه با حواشي به استحضار خوانندگان محترم مي‌رسد:
* از همان دقايق اوليه سالن مملو از دانش آموزاني بود كه به نمايندگي از مدارس به همراه مسوولان آموزشگاهها در اين جلسه شركت كرده بودند و از محاسن آن اينكه جلسه در ساعت مقرر آغاز شد.
* تقارن جلسه با روز شهدا و حضور خانواده شهداي فرهنگي و مادر معظم شهيد احمدي‌روشن مقدم شهيد هسته‌اي بود با طنين برآمده از دل درد آشناي مجري برنامه كه مفتخر به دو مدال افتخار يعني برادر دو شهيد والامقام بود فضاي ملكوتي را برجلسه حكمفرما كرده بود. هنگاميكه همگان به احترام روح بلند شهدا ايستادند و با هم خواني قرائت فاتحه اوج حالت عرفاني جلسه را پديد آوردند كه وصف ناشدني بود.
* حضور معلمان پيشكسوت و افراد شاخص فرهنگي و سياسي استان بر وزانت جلسه افزوده بود. احمد شيرزاد مديركل آموزش و پرورش استان پس از عرض خير مقدم همدلي مدرسه و معلم و خانواده، تدين و اخلاق وادب مداري و تلاش مخلصانه معلمان و مربيان و مشاوران و مديران را راز تداوم بيست ساله موفقيت در كنكور سراسري دانشگاه خواند. وي دانش‌آموزان حاضر در جلسه را نمايندگان مديران در ابلاغ پيام جلسه به ديگر همكلاسان خود خواند و گفت راز موفقيت شما و حضور سر بلند در جشنواره بيست و يكم تلاش مضاعف علمي و مطالعه هدفمند و برنامه‌ريزي شده با رويكرد خداباوري و توكل مي‌باشد.
* به روال هر ساله، يكي از دهها دانش آموخته نخبه و برجسته يزدي به صورت نمادين از ماحصل تلاش فرهنگيان رونمايي ‌كرد امسال قرعه به نام پرفسور اخوان تفتي خورده بود وي كه عضو انجمن جهاني دانشمندان وصاحب اختراعات ثبت شده و مقالات علمي بسياري در داخل و خارج كشوراست بالاي سن رفت و مورد تقدير واقع شد. اما شاه بيت غزل عشق در اينجا سروده شد آن گاه كه پرفسور اخوان با فروتني گفت هر چه دارم و كردم از دولت عشق معلمان است و همه‌ي سپاس خود را به عنوان نمونه به يكي از معلمانش تقديم كرد كه سخنان اين معلم و شاگرد سابق فضاي جلسه را آكنده از شميم عشق و عاطفه نمود.
* جاي خالي صدا و سيما براي ثبت لحظات آسماني و سخنان بديع و شورانگيزي كه با هزاران سخنراني و فيلم در جهت شور آفريني علمي براي جوانان برابري مي‌كرد حس مي‌شد.! افسوس در قحط سالي عشق و احساس عده‌اي قدردان اين لحظات نيستند.
* از صحنه‌هاي اميد آفرين و نو، درد دل صميمانه دانش‌آموزان نخبه با مسئولان بود كه استاندار يزد در اين جلسه با سعه صدر از سخنان دانش‌آموزان استقبال نمود و مورد توجه همگان واقع شد و همچنين از پيگيري مجدانه و موثر استاندار به عنوان رييس شوراي آموزش و پرورش تقدير گرديد گويا به افتخار بيستم معلمان يزدي منتظر خبرهاي خوش در روزبزرگداشت مقام معلم در ارديبهشت ماه 93 بايد باشند!
* در پايان دانش‌آموزان حائز رتبه پيمان تعهد به شهر و ديار خود را بستند و متعهد شدند شهر خود را از ياد نبرده و دين خود را ادا نمايند. آنگاه براي ثبت اين روز تاريخي از افتخار آفرينان بيستم عكسي به يادگار گرفته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا