اداره کل  امور اقتصادی و دارایی استان یزد در پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل، شهید محراب آیت الله صدوقی و  شهداي قيام خونین مردم این استان در روز دهم فروردين سال 57،  اعلام کرد: دهم فروردین، روز حماسه سازی مردم دارالعباده و نقطه عطفي در شکل گيري انقلاب اسلامي است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، قیام تاریخی مردم متدین و انقلابی یزد به عنوان برگ زرین در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است.

این پیام می افزاید:  قیام مردم یزد در دهم فروردین علیه رژیم ستمشاهی نشان داد که آنها همواره در راه دفاع از انقلاب پیشرو هستند.

اداره کل امور ااقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از پیام خود آورده است:  دهم فروردین 57 ، تداوم بخش قیام مردم قم و تبریز و نقطه اوج حرکت مردم یزد در مبارزه با رژیم ستمشاهی بود.

در پیام یاد شده ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) آمده است: خون شهداي اين حادثه، دوازدهم فروردين، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي را به ارمغان آورد و به ‌بركت خون‌هاي پاك این عزیزان و سایر شهدا، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي محقق شد.

مردم مؤمن استان دارالعباده يزد در دهم فروردين سال 1357 و در اربعين شهداي تبريز، عليه رژيم ستم شاهي قیام کردند و در این قیام مردمی چهار نفر از جوانان مومن این دیار به نام های محمدرضا نامدار ، علي اصغر شهريار مرادي ، محمد مهدي قدک فروشان و محمد حسين پارسائيان به شهادت رسیدند.

به مناسبت گرامی داشت این روز و یاد و خاطره شهدای این حادثه مراسم باشکوهی روز یکشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد حظیره یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا