علی اصغر باقری
علی اصغر باقری: تقارن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با ایّام فاطمیّه سروری است در حزن و اندوه فاطمی.
امام خمینی(ره) در باب مقامات حضرت زهراء سلام الله علیها ضمن اظهار عجز انسانها از درک مقامات آنحضرت، نظرشان این بود که بالاترین مقام برای آن حضرت، نزول جبرئیل بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود که مکرراً خدمت حضرت رسیده و اخبار گذشته و حال و آینده را برایشان نقل می کردند و حضرت علی علیه السلام آنرا کتابت می کردند. امام راحل از جمله خبرهای محتملی که جبرئیل برای حضرت زهراء سلام الله علیها بیان کرده، خبر وقوع انقلاب اسلامی ایران ذکر نمودند.

 در آن روزهای درد و غم و اندوه که صبح و شام آه و ناله و اشک و ماتم خوراک حضرتش بود، چه از بابت از دست دادن پدری مهربان و جه از بابت از دست دادن آخرین پیامبر الهی و خسارات ناشی از آن برای بشریّت و چه از بابت نامهربانی های امّت در آخرین لحظات زندگانی حضرت و تمرّدهایی که عده ای از سران قوم داشتند و چه از بابت زیر پا نهاده شدن حادثه غدیر خم در جانشینی و امامت امّت و چه از بابت هجومی که به خانه امامت و ولایت شد و حضرت مضروبه گردیده و فرزند خود را سقط نمودند و چه از بابت اینکه امام مظلوم را با آن وضع اسفبار به مسجد برده و افرادی چون خالدبن ولید قصد جانش را کرده بودند و چه از بابت اینکه می دید امام مسلمین را خانه نشین کرده و زحمات پدر بزرگوارش و ثمره آن همه مجاهدتها و تلاشها و شهادتها دستخوش هواها و دنیا طلبی ها شده و چه از بابت انحرافی که در امت ایجاد شده و نگرانی از آینده امت اسلامی و ..   


و اما خبرهایی که از گذشته و آینده توسط جبرئیل به حضرت داده شده و در صحیفه فاطمیّه نزد امام زمان (عجل) می باشد، احتمالاً مشتمل بر خبرهایی چون حادثه کربلاست که موجبات غم و اندوه حضرت را فراهم می نمود .. اما خبرهایی هم بوده که موجب تسلاّی دل حضرت شده و در آن اوضاع غمبار تبسّمی را بر لبان حضرتش می نشانده و به فرموده امام راحل یکی از خبرهای محتمل، خبر وقوع انقلاب اسلامی ایران است. انقلابی که به رهبری ذرّیه اش حضرت امام خمینی(ره) به پا شد و با قیامش تمام مستکبران عالم به زانو در آمدند.


امام راحل نظامی را بر پا نمود که منادی اسلام ناب محمّدی است و امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و یازده فرزندش جزء پایه های ایمانی نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد و در این دنیا تنها کشوری است که مذهب رسمی اش شیعه اثنی عشری است.


و اما تقارن دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با ایّام فاطمیّه سروری است در حزن و اندوه فاطمی. باشد که این سرور با قیام قائم آل محمّد (ص) تکمیل گردیده و مرهم و تسلاّی خاطری نهایی برای فاطمیّون و حق پرستان و یکتا پرستان عالم و رهروان اسلام ناب محمّدی باشد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا