سرپرست دانشگاه یزد روز دوشنبه یازدهم فروردین ماه جاری از طرح ملی موتور جستجوگر فارسی موسوم به "پارسی جو" بازدید و بر حمایت همه جانبه از آن تأکیدکرد.

آقای دکتر محمدصالح اولیاء در این بازدید که در محل ساختمان فنی و مهندسی دانشگاه یزد انجام شد، از نزدیک در جریان فعالیت های تخصصی در دست اقدام برای تقویت و توسعه قابلیت های این موتور جستجوگر قرارگرفت.

وی با قدردانی از تلاش های آقای دکتر علی محمد زارع و همکاران وی در اجرای این طرح، آمادگی دانشگاه یزد را برای حمایت همه جانبه از طرح های پژوهشی و کاربردی به ویژه طرح هایی با گستره ملی اعلام کرد.

شایان ذکر است هم اکنون نسخه آزمایشی این موتور جستجو به نشانی اینترنتی www.parsijoo.ir قابل دسترسی و اجراست. هدف از طراحی و ساخت این موتور جستجوگر ارائه خدمات متنوع جستجو متناسب با نیاز ایرانیان است. 12 نفر از محققان دانشگاه یزد موتور جستجو گر پارسی جو را در مدت چهار سال طراحی کرده و ساخته اند که قابلیت جستجو در 200 میلیون صفحه وب را دارد. در این موتور جستجوگر ملی شگردهای جستجو مانند دیکشنری انگلیسی به فارسی، اعلام ساعت، اوقات شرعی، سامانه 118 و دمای هوا نیز وجود دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا