سرپرست دانشگاه یزد روز چهارشنبه 12 فروردین ماه جاری با هدف گفتگو و ملاقات با تعدادی از فرهیختگان یزدی و جلب همکاری آنان برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این دانشگاه، در نشست سالانه یزدی‌تباران حضور یافت.

در این نشست که با حضور تعداد قابل توجهی از فرهیختگان یزدی داخل و خارج کشور برگزارشد، پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است:

"یزدی تباران عزیز می‌توانند با توجه به تخصص‌های فراوانی که در میان آنان است، به طرح علمی و کارساز توسعه‌ی پایدار و همه جانبه و جامع یزد بیاندیشند. که در سایه‌ی آن هم تولید و کارآفرینی رونق یابد و هم درآمد سرانه افزایش پیدا کند و در عین حال عدالت نیز در همه‌ی سطوح آن رعایت گردد و بالاتر از آن شاهد رشد روز افزون شخصیت معنوی و تامین حقوق اساسی مردم باشیم."

در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در سخنانی با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه مردم یزد در رشد و بالندگی کشور، پاسداشت میراث فرهنگی غنی این دیار و اشاعه‌ی آن در سطح ملی و بین‌المللی را به  عنوان وظیفه‌ی خطیر یزدی تباران، بسیار مهم و ضروری برشمرد. وی همچنین صاحبنظران را دعوت کرد تا به دغدغه های مربوط به آینده یزد و از جمله مسائل مربوط به آب و خاک بیشتر توجه کنند.

همچنین دکتر سید محمود الهام‌بخش از اساتید پیشکسوت دانشگاه یزد اشعاری در بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران و مدح و منقبت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) قرائت کرد.

در بخش پایانی این مراسم دکتر محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در کانون یزدتبار، اینگونه فعالیت‌ها را فرصت ارزشمندی برای هم‌افزایی توانمندی‌های یزدی‌تباران در سراسر کشور و موجب ارتقای این استان توصیف کرد. وی با اشاره به برنامه‌ی‌ معاونت سیاسی امنیتی استانداری یزد برای تقویت و توسعه‌ی این فعالیت‌ها، از مسؤولان و اعضای کانون خواست اقدامات خود را در سطح کشور و شهرستان‌های این استان گسترش دهند.

شایان ذکر است در همین زمینه سرپرست دانشگاه یزد نیز در پیامی که به مناسبت آغاز سال جدید صادر کرد با اشاره به اینکه استان یزد هم اکنون به شدت نیازمند یاری فرهیختگان یزدی در اقصی نقاط کشور و خارج از کشور است، به نمایندگی از مسؤولان استان و بخصوص دانشگاهیان یزد، آمادگی خود را برای استفاده از ایده‌ها، تجربیات، و دانش آنان در هر جا که هستند اعلام کرد. دکتر محمد صالح اولیاء در این پیام از راه اندازی شبکه‌ی ارتباطی فرهیختگان دوستدار یزد در این دانشگاه خبرداد و از فرهیختگان یزدی خواست با ارسال رزومه‌ی خود به دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد به نشانی الکترونیک interoff@yazd.ac.ir به این شبکه ملحق شده و دوستان خود را نیز به عضویت در این شبکه تشویق کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا