در راستای برگزاری مسابقات ابداعات و اختراعات ژنو سوئیس در سال 2014 که از 12 الی 17 فروردین ماه برگزار شد اختراع مشترک مهندس ابراهیم خوانین زاده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مهندس احمد زارع پور اشکذری معاون عمرانی این دانشگاه، موفق به دریافت عنوان برترین اختراع ، دریافت مدال طلا و دریافت جایزه نقدی این مسابقات شد.

محمدکاظم وکیل مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این رابطه به خبرنگار آنا گفت: مسابقات ژنو سالیانه در کشور سوئیس برگزار می شود که ابراهیم خوانین زاده مخترع و مبتکر این دانشگاه چندین بار موفق به کسب مدالهای طلای این مسابقات شده بود اما در سال 2014 اختراعی مشترک با مهندس احمد زارع پور به نتیجه رساندند که به واسطه آن، عنوان برترین مخترع و مدال طلای مسابقات به همراه کاپ ویژه و جایزه نقدی را به خود اختصاص داد.

مدیر روابط عمومی واحد یزد افزود: در این مسابقات از اکثر کشورهای جهان خصوصاً کشورهای صنعتی چون آمریکا، فرانسه، آلمان، کره، روسیه، سوئیس، تایلند، اسپانیا و... شرکت داشتند و مسابقات در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دستگاه ساخته شده ویژه معلولان طراحی شده است به طوری که یک معلول جسمی با تماس زبان به پشت دندانهای خود می تواند تمامی کارهای کامپیوتری خود را انجام دهد و دیگر نیازی به حرکت دست و انگشت ندارد. وکیل ادامه داد: همچنین در این مسابقات برای اولین بار مهندس زارع پور اشکذری معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در قالب هیات ژوری در گروه اهدا کنندگان جوائز به بخشی از برگزیدگان این مسابقات قرار گرفت که مایه مباهات می باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا