مراسم توديع و معارفه رييس پارك علم و فناوري يزد  صبح امروز چهارشنبه 20 فروردين ماه با حضور دكتر كريميان اقبال، مديركل محترم دفتر برنامه‌ريزي و فناوري وزارت علوم تحقيقات و فناوري، عباسعلي رضايي، معاون منابع توسعه مديريت و منابع انساني استانداري يزد، دكتر اولياء، رياست دانشگاه يزد و جمعي از مسئولان استان، اعضاي شركتهاي مستقر مركز فناوري اقبال و اعضاي ستادي پارك در مركز فناوري اقبال برگزار شد . 

به گزارش روابط عمومي پارك، در ابتداي اين جلسه دكتر محمدعلي  امراللهي، رياست پيشين پارك با ارايه گزارشي از فعالتهاي اجرا شده در 2 سال گذشته، گفت: در سه دهه انقلات اسلامي با رشد علمي خوبي مواجه بوده‌ايم، اميدواريم در دهه چهارم به توسعه فناوري بيشتر از گذشته توجه كنيم. امراللهي با بيان اينكه مشكل اصلي شركتها مسأله بازار و سرمايه در گردش است، اظهار داشت: بايد از فرصتها جهت رفع اين مشكل و استفاده بهينه از بخش خصوصي استفاده كنيم.

در ادامه اين مراسم، عباسعلي رضايي، معاون منابع توسعه مديريت و منابع انساني استانداري يزد با اشاره به روز فناوري هسته‌اي و گراميداشت شهداي اين حوزه، اظهار داشت: اميدواريم با انتخاب مناسب رياست پارك علم و فناوري يزد، شاهد پيشرفت جدي در حوزه علم و فناوري باشيم. 

دكتر كريميان اقبال، مديركل محترم دفتر برنامه‌ريزي و فناوري وزارت علوم نيز در اين مراسم با اشاره به اين موضوع كه حركت پاركهاي علم و فناوري در ابتدا از پايين به بالا بوده است، گفت: با سرمايه‌گذاري مناسب در حوزه منابع انساني شاهد پيشرفت جدي در بهره‌وري پاركها و مراكز رشد باشيم. وي ادامه داد: تاكنون با برگزاري جلساتي به بررسي كمي پاركها و مراكز رشد پرداخته‌ايم و اميدواريم به زودي آنها را از لحاظ كيفي نيز ارزيابي كنيم تا بتوانيم شاهد پيشرفتهاي چشمگيري در اين زمينه باشيم.

در ارامه مراسم داريوش پورسراجيان، سرپرست پارك علم و فناوري يزد به ايراد سخنراني پرداخت و گفت: مأموريت اصلي ما حمايت از موسسات دانش بنيان و تبديل دانش به فناوري است. وي با بيان اينكه در يزد شاهد عدم توازن شديد در توسعه منابع انساني هستيم، افزود: براي مقابله با اين ضعف، راهي جز تمركز بر توسعه دانش فناوري نداريم. پورسراجيان با بيان اينكه پارك علم و فناوري يزد چشم انداز روشن براي تبديل شدن به يك فناوري ملي را آغاز كرده است، اظهار دااشت: هم اكنون بايد به بهره گيري از تمام توان فكري در پيشبرد توان پارك در راستاي اسناد بالادستي بپردازيم و موضوعاتي همچون مديريت منابع انساني، توسعه مبتني بر نيازها و توسعه ارتباطات در سطحي ملي و بين‌المللي را مورد توجه قرار دهيم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا