پليس فتا استان يزد براي جلوگيري از اقدامات سودجويانه در زمان اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها نکاتي مهم را به هموطنان عزيز ياد آور شد.

 با توجه به اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها از از ساعت 1200 شب (20/01/93) و سوء استفاده برخي از افراد در ايجاد صفحات جعلي براي گرفتن اطلاعات بانکي افراد ، پليس فتا استان يزد از مردم خواست تا به توصيه هاي زير توجه کنند:

1-يکي از رايج ترين روش‌هاي کلاهبرداري اين حوزه phishing ( فيشينگ) بوده که با راه‌اندازي سايت‌هاي جعلي با آدرسي مشابه به آدرس سايت اصلي اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند به همين دليل ثبت نام فقط از طريق سايت www.refahi.ir انجام گيرد.

2-آدرس را فقط در نوار آدرس بايد تايپ کرد و از جستجو کردن در موتورهاي جستجو مانند گوگل و يا از کپي کردن و رفتن به لينک‌هايي که در سايت‌هاي مختلف ارائه شده خودداري نموده و آدرس سايت مورد نظر را حتماً خودتان وارد کنيد.

3-حتي المقدور مراحل ثبت نام را خودتان کامل کنيد و در غير اين صورت جهت ثبت نام به مکان هاي مجاز و داراي مجوز از قبيل پست بانک ها ، پليس 10+ و کافي نت هايي که تحت نظارت پليس فتا مي باشند مراجعه کنيد و در صورت ذخيره اطلاعات خود در سيستم حتماً پس از اتمام ثبت نام، آن را از روي سيستم پاک و همچنين تاريخچه مرورگر خود را نيز پاک کنيد.

4-اطلاعات خود را روي تلفن همراه ذخيره نکنيد تا در صورت مفقود شدن و يا به سرقت رفتن تلفن همراه، اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگيرد.

5-اگر کسي براي شما ثبت اطلاعات مي کند مورد اعتماد باشد واطلاعات واقعي شما را وارد کند و سوء استفاده نکنند.

6-اگر از کافي نتها استفاده مي کنيد  داراي مجوز باشند و دقت داشته باشيد که مدارک شناسايي تان را کپي نکنند يا از کارتهاي بانکي تان کپي برندارند.

7-در هنگام ثبت نام نيازي به اطلاعات رموز بانکي تان نيست ،به هيچ وجه آنرا در اختيار کسي قرار ندهيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا