دکتر صدرا ابرقویی در جمع کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: افرادی که توانمندی مالی خوبی دارند با انصراف از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم زمینه مشارکت عمومی در توسعه اقتصادی ایران اسلامی را فراهم  کنند این کار علاوه بر بهره معنوی نقش بسیار تاثیرگذاری در یاری رساندن به مسوولان در این جراحی اقتصادی بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه انصراف مردم در بلندمدت به نفع خود آنان می‌شود، گفت: انصراف از دریافت یارانه نقدی باعث می‌شود که دولت بتواند مبلغ حاصل شده از این طریق را صرف خود کشور کند و موجب درآمدزایی و توسعه کشور شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد با اشاره به اهمیت نوع عملکرد دولت در این راستا افزود: به طور صددرصد عملکرد دولت در انصراف یا عدم انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی اثر و اهمیت دارد. زمانی که مردم احساس کنند پولی که می‌توانست به آن‌ها تعلق بگیرد در راه آبادانی کشور و رفاه خودشان خرج می‌شود، از دریافت آن انصراف می‌دهند زیرا این یارانه مبلغ آنچنان زیادی هم برای خانوار ها نیست.
وی اظهار داشت: مردم ایران مردمی هستند که بصیرت،‌ بیداری و وفاداری خود را طی 35 سال گذشته نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که برای توسعه و بالندگی نظام بویژه حفظ نظام از همه ناملایمات و سختی‌ها دغدغه دارند و همواره در تلاشند که با همکاری خود هدف اصلی نظام یعنی تعالی‌طلبی را محقق کنند.
وی در پایان گفت:در داستان ها آورده اند که وقتی حضرت سلیمان (ع) برای ساختن بنای بیت المقدس فرمان صادر کرد همه مشارکت کردند از جمله گنجشکی را دیدند که قطره آبی را در منقار کوچکش گرفته تا به محل ساخت ببرد وقتی بقیه به او اعتراض کردند که این فطره آب نقشی در ساخت آن بنای عظیم ندارد، جواب داد میدانم که عمل من در ساخت آن بنای عظیم بی تأثیر است ولی میخواهم نامم در لیستی نوشته شود که فرمان پیامبر زمان خود را به جا آورده اند.
الآن داستان ثبت نام و یا انصراف مردم جامعه ما برای دریافت یارانه قصه همان گنجشک است زیرا با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به ساخت و استحکام بخشی کشور توسط مقام معظم رهبری ضرورت مشارکت همه آحاد جامعه به هر میزان ممکن اجتناب ناپذیر است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا