استاندار يزد گفت: ايفاي نقش در كمك به دولت تدبير و اميد از فرهنگ غني مردم نشات مي گيرد كه نشان دهنده خيرخواهي و همكاري ايشان است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" روز پنج شنبه در جلسه ستاد استاني هدفمند كردن يارانه ها، اظهار داشت: با مجموعه اطلاعاتي كه از طيف هاي مختلف كسب شده است، تلاش هاي خوبي در زمينه اجراي هدفمندي يارانه ها صورت گرفته است، ابراز نظرات مراجع عظام تقليد بسيار براي مردم روشن كننده بوده و فضايي پيشگيرانه و مسئولانه اي را ايجاد كرده است.
وي افزود: مردم با تجربه بسيار تلخي كه در گذشته از اجراي هدفمندي  يارانه ها دارند، امروز احساس مي كنند در اين امر شريكند و بايد نقش خود را ايفا كنند.
ميرمحمدي خواستار تعامل همه جانبه دستگاه هاي استان در راستاي اجراي مطلوب فاز دوم هدفمندي يارانه ها شد و گفت: در اين برهه از زمان نگاه ويژه مديران استان به برخي مسائل از جمله حمايت از بخش صنعت را مي طلبد كه اين امر مهمي است.
وي همچنين نگاه وسيع مديران استان به مسائل پيش رو را خواستار شد و تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي بايد به صورت جدي مسائل مربوط به  تنظيم بازار را مد نظر خود قرار دهند.
تسلط كامل فرمانداران بر قوانين حاكم بر هدفمندي يارانه ها از ديگر نكات مورد اشاره استاندار يزد خطاب به فرمانداران استان بود.
ميرمحمدي در ادامه گفت: بايد به دنبال اين بود كه چگونه مي توان كساني كه نيازمند دريافت يارانه نيستند را به انصراف كشاند كه برانگيختن غرور منطقه اي و محلي مي تواند يكي از راهكارهاي تاثيرگذار باشد.
در ادامه معاون برنامه ريزي استاندار يزد نيز به تشريح روند اجرايي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها پرداخت.
"محمد رضا بابايي" تنظيم بازار را از اولويت هاي كاري فرمانداران استان برشمرد و گفت: ثبت نام مرحله دوم به خوبي در حال انجام است و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.
وي به مشكلات مرحله اول هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: گراني قيمت ها نبايد در شهرستان هاي استان اتفاق بيافتد.
گفتني است استاندار يزد،معاونين استاندار،فرمانداران،بخشداران،دهياران و جمعي از اعضاي شوراهاي روستاها و تعدادي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان انصراف خود را از دريافت يارانه اعلام كرده اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا