دبیر ستاد هدفمندی یارانه های استان یزد با بیان اینکه گفت: مردم با دقت و حوصله فرم های تقاضای دریافت یارانه نقدی را تکمیل کنند تا اشتباه سهوی یا عمدی در درج اطلاعات صورت نگیرد.

گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد ˈ مراد علی میر ˈ درباره شرایط اصلاح اشتباهات ثبت شده در سامانه رفاهی افزود: در این باره هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده و فعلا امکان تصحیح آنها وجود ندارد از این رو از متقاضیان درخواست می شود فرم های ثبت نامی را در نهایت صبر و حوصله و با دقت پر کنند تا اشتباهی در سامانه ثبت نشود زیرا در صورت نهایی شدن این اشتباهات در حال حاضر امکان ویرایشی برای آنها در نظر گرفته نشده است .

وی درباره گروهی از افراد که قصد دارند پس از این مرحله انصراف دهند یا ثبت نام کنند هم گفت: دولت شرایط اقتصادی- اجتماعی خانوارها را مد نظر قرار خواهد داد و قطعا تدابیر اتخاذ خواهد شد تا پس از پایان این مرحله خانواده هایی که به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی خانوار در ماههای آتی ممکن است در گروه درآمدی پایین تر یا بالاتر از وضعیت فعلی شان قرار گیرند، بتوانند نسبت به ثبت نام مجدد یا انصراف اقدام کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان با بیان این که برای سامانه رفاهی پیغام ˈ ثبت نام شما با موفقیت انجام شدˈ به منزله نهایی شدن نام نویسی است، تصریح کرد: حتی اگر پیامکی که قرار است بعد از تکمیل مراحل ثبت نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تاخیر به دست سرپرست برسد، همین که افراد در پایان ثبت نام با پیغام ˈثبت نام شما با موفقیت انجام شدˈ مواجه شوند به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام آنهاست.

میر افزود: از این رو تمامی سرپرستان خانواری که این پیغام را در زمان نام نویسی روی سامانه دریافت کرده اند نگرانی از ثبت نام نشدن نداشته باشند. در روزهای نخست مشکلاتی در برخی از اپراتورها وجود داشت که با بهبود آن در حال حاضر پیامک ها به ترتیب نام نویسی در حال ارسال به متقاضیان است.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها یزد درباره شرایط محل های ثبت نام حضوری متقاضیان دریافت یارانه نیز اظهار داشت: در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پلیس +10، دفاتر ICT روستایی، ادارات بهزیستی و کمیته امداد و پست و پست بانک از متقاضیان به صورت حضوری ثبت نام می کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته به منظور رفاه حال متقاضیان تمامی این دفاتر حتی در روزهای تعطیل نیز به صورت شبانه روزی در اختیار هموطنان خواهند بود و کسانی که نام نویسی شان در روزهای جمعه صورت می گیرد نباید هیچ نگرانی از این موضوع داشته باشند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه های یزد درباره نحوه اصلاح تغییرات خانوارها در نتیجه چهار واقعه حیاتی (تولد، فوت، ازدواج و طلاق) تصریح کرد: در صورتی که تغییرات تعداد خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده یا بطور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام شده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام کند درغیر این صورت با توجه به اینکه امکان ثبت نام خانوارهای جدید در این مهلت 10 روزه ثبت نام مقدور نیست، توصیه می شود افرادی که تازه ازدواج کرده اند و تغییرات اطلاعات آنها در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها هنوز اِعمال نشده است همچنان زیر مجموعه خانوار قبلی خود ثبت نام کنند.

وی تأکید کرد :بدیهی است پس از پایان مهلت 10 روزه ثبت نام فرصت مناسب برای جداسازی اطلاعات آنها از اطلاعات خانوار قبلی و ثبت اطلاعات در قالب خانوار جدید وجود خواهد داشت. لذا مردم در این رابطه هیچ نگرانی نداشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا