ستاد هدفمندسازی یارانه های یزد با اشاره برخی سووالات متداول مردمی پیرامون ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه ها به خصوص در خصوص تغییرات خانوار اعلام کرد: افرادی که تا کنون نسبت به جدا سازی اقدام ننموده اند یا بعد از 22 اسفند سال گذشته اقدام نموده اند باید با اطلاعات قبلی خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، این گونه افراد پس از پایان ثبت نام طرح هدفمندی یارانه ها باید مراجعه و نسبت به جداسازی پرونده یارانه خود اقدام کنند.

افرادی که دارای تغییر در بعد خانوار (ازدواج، طلاق، تولد، جدا زندگی کردن، استقلال فرزند و ...) بوده اند و تا قبل از 22 اسفند سال گذشته نسبت به جدا سازی یارانه اقدام نموده اند، می بایست به صورت مستقل وارد سامانه رفاهی شوند .

همچنین متقاضیان دریافت یارانه در مرحله دوم که سرپرست خانوار آنها قبل از 22 اسفند سال 1392 فوت نموده است، باید با کد ملی سرپرست جدید خانوار (یکی دیگر از افراد خانوار) وارد سامانه رفاهی شوند.

کسانی که سرپرست خانوار آنها بعد از 22 اسفند 1392 فوت نموده است، باید با کد ملی سرپرست متوفی وارد سامانه رفاهی شوند بدیهی است پس از پایان ثبت نام و به روز رسانی اطلاعات، سرپرست جدید جایگزین خواهد شد .

زن و شوهر یا سایر افرادی که به صورت مشترک، مالک واحد مسکونی هستند، به عنوان مثال 3 دانگ شوهر و 3 دانگ همسر، در پاسخ به سوال دارای واحد مسکونی باید هر دو آنها گزینه بلی را انتخاب نمایند.

ستاد هدفمندی یارانه های استان یزد اعلام کرد: ملاک تشخیص مالکیت واحد مسکونی آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه های ثبت اسناد و املاک خواهد بود .

کسانی که در ورود به سامانه رفاهی دارای مشکل هستند، (عدم قبول کد ملی سرپرست، شماره حساب یا بعد خانوار) باید از صحت اطلاعات ورودی خود اطمینان کامل دارند و با توجه به اینکه هیچ فرد نیازمندی از دریافت یارانه حذف نخواهد شد، منتظر راهکارهای ابلاغی سازمان هدفمندی یارانه ها بمانند .

ستاد هدفمندی یارانه های استان یزد همچنین در خصوص مواجه با اختلال در ورود به سایت رفاهی اعلام کرد: با توجه به حجم ترافیک سایت و ضرورت بروزرسانی مرتب آن، ممکن از در برخی موارد با خطا یا پیام بروزرسانی مواجه گردیم، بنابراین لازم است، در ورود به سامانه عجله نکرده و در بازه های زمانی مختلف ورود به سایت را امتحان نماییم .

با توجه به اینکه برخی افراد ممکن است پس از پایان ثبت نام و نهایی شدن آن، پیامک کد شناسه را از طریق تلفن همراه خود دریافت نکنند باید از صحت درج شماره تلفن همراه خود در سامانه رفاهی اطمینان حاصل نمایند و در صورت درج صحیح شماره تلفن همراه خود تا پایان فروردین پیامک مورد نظر را دریافت خواهند کرد .

نحوه محاسبه متوسط درآمد خانوار:

منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانواده در سال 1392 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام و سایر هزینه هاست .

به طور مثال خانواده سه نفره ای را در نظر بگیرید که دارای سهام شرکت X و سپرده بانکی و دو واحد مسکونی که یک واحد آن را اجاره داده اند، هستند .

فروض :

- پدر خانواده از محل شغل اصلی ماهانه 1 میلیون تومان و شغل دوم ماهانه 500 هزار تومان حقوق و درآمد دارد .

- مادر خانواده ماهانه 800 هزار تومان حقوق و درآمد دارد.

- فرزند خانواده حقوق و درآمدی ندارد.

- شرکت X ماهانه 200 هزار تومان سود سهام به خانواده پرداخت می نماید.

- از محل سپرده بانکی نیز ماهانه مبلغ 200 هزار تومان دریافت می گردد.

- ماهانه مبلغ 300 هزار تومان از محل اجاره واحد مسکونی کسب می نمایند.

مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانواده در سال 1392 به شرح زیر محاسبه می گردد:

مجموع درآمد ماهانه= درآمد ماهانه پدر (شغل اول و دوم)+ درآمد ماهانه مادر+ درآمد ماهانه فرزندان+ سود ماهانه سهام+ سود ماهانه سپرده+ اجاره دریافتی ماهانه 3000=1000+500+800+200+200+300

بنابراین مجموع درآمد ماهانه این خانوار 3 میلیون تومان خواهد بود. و باید گزینه بیشتر از دو میلیون و پانصد هزار تومان را انتخاب نماید.

در روزهای گذشته برخی خانوارهایی که دارای دو فرد شاغل بوده اند مجموع درآمد را تقسیم بر دو کرده اند که این روش محاسبه اشتباه است یا اینکه برخی خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسیم بر تعداد اعضای خانوار کرده اند که این روش هم اشتباه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا