نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: ارتقا سلامت رواني جامعه يكي از مواردي است كه با ترويج سبك زندگي اسلامي خود به خود اتفاق مي افتد.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد با تاكيد بر ترويج سبك زندگي اسلامي به عنوان يكي از خواسته هاي مقام معظم رهبري اظهار داشت: بسياري از مواردي كه در قالب طرح و برنامه و شعار توسط سازمان هاي مختلف مطرح مي شود، با تحقق سبك زندگي اسلامي، امكان پذير خواهد شد.

 

وي بيان كرد: ارتقا سلامت رواني و آگاه كردن مردم از حقوق خود در محيط هاي مختلف، از مواردي است كه با ترويج سبك زندگي اسلامي قابل حل است.

 

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد خاطرنشان كرد: تحكيم بنيان خانواده، رفع موانع تنش آفرين در زندگي فردي و اجتماعي، ترويج آموزش هاي اخلاقي و معنوي و ارتقا شاخص هاي سلامت رواني نكات مهي است كه در دل سبك زندگي اسلامي نهفته است.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 13 جمادي الثاني، سالروز وفات ام البنين، از نامگذاري بسيار خوب و به جاي اين روز براي تكريم مادران و همسران شهدا تجليل كرد.

 

نسل جديد از مادران شهدا الگو بگيرند

 

آيت الله ناصري تاكيد كرد: بايد رنج ها، مقاومت ها، صبوري ها و ايستادگي هاي اين مادران همواره مقابل چشم ما باشد و براي نسل هاي آينده نيز درسي باشد تا فرزندان خود را براي اسلام تربيت كنند و براي اسلام سازندگي و بالندگي داشته باشند و اسلام را با نسل خود ياري كنند.

 

وي تصريح كرد: اگر صبوري و استقامت پدران و مادران شهدا نبود، اكنون كشور ما وجود نداشت و به دست بيگانگان تكه تكه شده بود.

 

آيت الله ناصري تاكيد كرد: مادران شهدا به طور قطع در تربيت آنها شيوه هاي خاصي داشتند و لقمه حلال، شير دادن با وضو، دائم الذكر بودن و ... از ويژگي هاي مادران و البته پدران اين شهداست.

 

امام جمعه يزد بيان كرد: اينها ارزش هايي است كه در جامعه ما پيدا شد كه امام خميني (ره) نيز فرمودند كه به جدم قسم مي خورم كه مردم ما در اين زمان، بهترين مردم دنيا هستند.

 

والدين در زمينه خداشناسي به فرزندانشان كوشا باشند

 

وي در خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته مركز استان يزد نيز با اشاره به اينكه شناخت خداوند متعال در اولويت همه كارهاي بشر است، بيان كرد: ما به فكر همه چيز هستيم اما به فكر شناخت خداي خود نيستيم.

 

آيت الله ناصري ادامه داد: چرا همه چيز را به فرزندان خود ياد مي دهيم اما در زمينه شناخت خدا به فرزندان و نزديكان خود كوتاهي مي كنيم.

 

وي با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) بيان كرد: مادران و پدران بايد توجه داشته باشند نبت به خود و فرزندانشان مسئوليت دارند و بايد خداشناسي و خودشناسي، ذكر و عبادت و ... سرلوحه كارشان باشد و خود و فرزندانشان را به عشق و ذكر خدا مشغول كنند نه اينكه با ياد و عشق غير خدا روز و شب را سپري كنند.

 

آيت الله ناصري تاكيد كرد: ما بايد از حضرت فاطمه (س) و از بندگان خوب خدا در زندگي الهام بگيريم و قلب و نگاه ما متموجه خدا باشد زيرا راه كمال و سعادت بشر، جز اين نيست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا