معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: از آنجا که بخشدار، نزدیکترین فرد از بدنه دولت به مردم است، باید منشاء امید آفرینی و انتقال درست مطالبات مردم به مرکز باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در مراسم معارفه بخشدار جدید خرانق که ظهر دوشنبه 25 فروردین ماه در بخشداری خرانق برگزار شد، حضور در بین مردم این بخش برای اولین بار را، افتخار خود دانست و ضمن تبریک سال جدید به همه مردم سراسر بخش خرانق، به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی بتوانند با تلاش و برنامه ریزی مناسب در جهت تحقق شعار سال در استان، شهرستانها و بخشها و روستاها تلاش نمایند.
وی بخشدار را نماینده عالی دولت در بخش دانست و انتظار از او را اجرای سیاستها و برنامه های دولت در سراسر بخش عنوان کرد و افزود: وظیفه بخشدار برقراری ارتباط با مردم است چرا که او نزدیکترین عضو دولت به مردم و دارای ارتباط تنگاتنگ با آنهاست و از این جهت نقطه اتصال مناسبی بین دولت و مردم است و جایگاه اول برای امید آفرینی بین مردم و انتقال درست مطالبات آنها به مسئولین را دارد.
وی تاکید کرد: انتظار ما از بخشداران، ارتباط موثر و تنگاتنگ با مردم سراسر بخش است . ساختمان بخشداری در مرکز بخش واقع شده اما کار بخشدار در سراسر روستاها و گوشه و کنار بخش است .
طالبی افزود: انتظار دیگر ما از بخشداران، میدان دادن به نهادهای برآمده از مردم و در راس آنها شوراهای بخش و روستاست و در این ارتباط بخشداران ابتدا باید از ارتباطی صمیمانه با شوراها برخودار باشند و سپس بر عملکرد و مصوبات شواها نظارت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر لزوم جلب مشارکت مردم در همه امور، از جمله عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، فراهم کردن زمینه این مشارکت و حرکت در مسیر توسعه بخش و رونق امور عمرانی را از وظایف بخشدار دانست .
وی همچنین بر پیگیری جهت رفع مشکلات مردم بخش و تعامل و ارتباط سازنده و دائم با مسئولین شهرستان و استان از سوی بخشدار تاکید کرد.
طالبی سپس با تشکر از خواجه سروی بخشدار سابق خرانق، گزارش ارائه شده از سوی وی را نشان دهنده پرداختن به ابعاد مختلف مسائل بخش دانست و ابراز امیدواری نمود تا بخشدار جدید از تجربه وی در امور استفاده کند.
وی همچنین بزرگترین افتخار بخشدار جدید خرانق را انتصاب به خانواده شهدا دانست و گفت: خوشحالم که یک فرزند شهید جزو اولین بخشداران دولت تدبیر و امید در استان یزد است و امیدوارم که وی با تاسی به راه و اعتقادات شهدا الگوی یک مدیر متعهد و متخصص باشد.
محمد علی طالبی مسئولیتهای قبلی خالصی را، دلیل اشراف وی به مسائل مختلف دانست و از وی خواست تا از این سابقه و تجربه برای خدمت به مردم بهره گیرد و بر لزوم بهره گیری از بخش معادن و صنعت توریسم و گردشگری در خرانق تاکید کرد.
وی در پایان خواستار مدیریت موثر بر منابع بخش خرانق با هدف حفظ و تقویت ماندگاری جمعیت در این بخش و بازگشت افرادی شد که در سالهای اخیر به دلایل مختلف این بخش را ترک کرده اند و ابراز امیدواری نمود تا با نقش آفرینی بخش معدن و پیگیرهای صورت گرفته از سوی بخشدار و مسئولین شهرستان، مشکل اشتغال این بخش حل و فصل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان، حضور اسماعیلی به عنوان فرماندار شهرستان اردکان و بخشدار پیشین این بخش را، از مزیتها و ظرفیتهای مهم برای خرانق ذکر کرد و از بخشدار جدید خرانق خواست تا از این پتانسیل بالا در جهت رفع مشکلات بخش کمک بگیرد.
در ابتدای این مراسم، خواجه سروی، بخشدار سابق خرانق، با ارائه گزارشی، پیرامون روند امور در سالهای تصدی خود بر بخشداری این بخش صحبت کرد و همچنین در ادامه نقیبی، نماینده شوراهای بخش و روستای خرانق نیز چهار معضل " آب آشامیدنی" ، " اشتغال" ، " عدم گازرسانی" و " مشکلات جاده ای" را مهمترین دغدغه مردمان بخش خرانق ذکر کرد.
خالصی بخشدار جدید خرانق نیز در سخنانی ضمن ادای احترام به همه مردم خوب بخش خرانق و منطقه رباطات، این بخش را بازوی قدرتمند شهرستان اردکان دانست .
وی ضمن تشکر از همه مسئولین استان و شهرستان، در حل مشکلات این بخش، حضور خود در جهاد کشاورزی را، سرمایه مهمی برای آشنایی با روستاها بیان نمود و افزود که با مردم روستا و فضای روستاها غریبه نیستم.
وی حفظ و احیای بخش کشاورزی خرانق با استفاده از روشهای علمی و نوین آبیاری با بهره گیری از حداقل آب با حداکثر بهره وری، و استفاده از توان معادن بخش و ساماندهی آنها و گسترش صنعت توریسم و اکوتوریسم منطقه را از اولیت های برنامه خود دانست و ابراز امیدواری نمود تا خرانق به دهکده ای جهانی با بهره گیری از همه مواهب توسعه و تکنولوژیهای روز و بر بستر تعهد و ایمان و اخلاق و سنتهای پسندیده بدل گردد.
در پایان این مراسم، حکم استاندار یزد به مجتبی خالصی اردکانی بخشدار جدید خرانق ابلاغ شد و با ارائه لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید، از خدمات و زحمات خواجه سروی بخشدار سابق تقدیر شد.

 

 

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا