یزد فردا:مراسم توجیهی نوزدهمین المپیاد دانشجویی در سالن 6 دانشکده علوم پایه با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رییس مرکز استعداد های درخشان دانشگاه یزد و جمعی از دانشجویان نخبه و ممتاز این دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش یزد فردا:معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در این جلسه گفت: بحث المپیاد دانشجویی برای دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم دانشجویان با تلاش و نتیجه عالی جواب اعتماد دانشگاه را به خوبی بدهند همانطور که در سال گذشته 7 نفر برگزیده به مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی معرفی شدند.

از توصیه های دیگر آقای دکتر قاسم برید لقمانی به دانشجویان افزودن مهارت های مختلف بود، وی به دانشجویان توصیه کرد: با زبان فارسی به خوبی مأنوس باشید و زبان انگلیسی را هم در حد لازم فرابگیرید و از هیچکدام غفلت نکنید.

رییس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد دیگر سخنران این مراسم بود که هدف از برگزاری آن را آشنایی دانشجویان استعداد درخشان با یکدیگر و آشنایی با فعالیت های این مرکز عنوان کرد و افزود: این آشنایی ها می تواند مقدمه ارتباط های علمی و کاری این دانشجویان باشد.

آقای دکتر علی‌اکبر تدین با بیان اینکه مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد همواره پذیرای دیدگاه‌های دانشجویان است، گفت: استعداد های درخشان و نخبگان، امیدهای آینده هستند و باید با تلاش و پی‌گیری و برنامه‌ریزی به مسیر ادامه دهند و با انتخاب مقصد و هدف عینی و صریح در این راه گام بردارند.

وی توصیه کرد: همیشه به دنبال دوستانی باشید که شما را ارتقا دهند ضمن اینکه مهمترین راه رسیدن به موفقیت این است که در انتخاب هدف نگاه حداکثری و همت بالا وجود داشته باشد .

و با نگاه راه حل گونه به مشکلات و توجه به اینکه موفقیت تصادفی نیست، نباید تا رسیدن کامل به موفقیت  دست از تلاش برداشت. وی افزود: المپیاد دانشجویی به نوعی ویترین علمی دانشگاه است و امیدواریم دانشجویان در این زمینه خوب کار کنند.

در این مراسم همچنین کارشناس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد در خصوص شرایط و روند برگزاری المپیاد و تسهیلات قبول شدگان این المپیاد سخن گفت و هدف از برگزاری این المپیاد را کشف و پرورش استعداد و ترغیب به مطالعه و اعتلای روحیه علمی و پژوهشی دانشجویان عنوان کرد.

خانم الهام آسایش گفت: نوزدهمین المپیاد دانشجویی یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد و مرحله نهایی آن مشابه سال های قبل در تیرماه برگزار می شود.

وی در مورد ارایه تسهیلات به دانشجویان برتر در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی گفت: رتبه‌های اول تا پانزدهم با معرفی مرکز آزمون سازمان سنجش از برخی تسهیلات نظیر پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های مختلف بهره مند خواهند شد .

ضمن اینکه بورس تحصیلی، کمک برای ارایه مقالات در کنفرانس های خارجی، استفاده از بورس تحصیلی نخبگان و معافیت خدمت سربازی با شرط اجرای پروژه هایی متناسب با نیاز جامعه هم از دیگر تسهیلات برگزیدگان المپیاد دانشجویی است. وی افزود:امسال در 12 رشته در دانشگاه یزد آزمون المپیاد دانشجویی برگزارخواهد شد.












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا