یزد فردا"کارگروه پشتیبانی و نوسازی شورای آموزش و پرورش استان ، راههای همکاری آموزش و پرورش و شهرداری را بررسی کرد .

به گزارش یزد فردا"، نشست کارگروه پشتیبانی و نوسازی شورای آموزش و پرورش با دستور کار بررسی راهکارهای همکاری مشترک آموزش و پرورش و شهرداری یزد برگزار شد .

انتظار مردم از شهرداری ، فراتر از ارائه ی خدمات شهری است

شهردار یزد در این نشست ، با اشاره به سکونت افزون بر 50 درصد مردم استان در شهر یزد افزود : عملکرد و ارائه ی خدمات شهرداری یزد به نوعی به همه ی مجموعه استان باز می گردد و خدمات گسترده ای را در یک پهنای جغرافیایی و جمعیتی وسیع ، ارائه می کند و این در حالی است که انتظارات مردم از شهرداری ، فراتر از خدمات ساده ای است که قبلاً شهرداری ها انجام می دادند و امروز خدمات اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی نیز به انتظارات مردم از شهرداری اضافه شده است .

تربیت شهروند خوب ، یک ضرورت است

" محمدرضا عظیمی زاده " با اشاره به ضرورت تربیت و آماده سازی دانش آموزان برای زندگی اجتماعی گفت : آموزش اصول شهروندی و تربیت شهروند خوب ، یک ضرورت است و شهرداری با حمایت از بحث پژوهش ، از طرح های ارائه شده در مدیریت شهری و آموزش حقوق شهروندی ، استقبال می کند .

عظیمی زاده ، خدمات شهرداری در زمینه های مشترک با مدارس و آموزش و پرورش را یادآوری کرد و اظهار امیدواری نمود با انعقاد یک تفاهم نامه ، زمینه ی ارائه ی خدمات هر چه بیشتر به دانش آموزان ، فراهم گردد .

نگاه به آموزش و پرورش و شهرداری ، یک نگاه اجتماعی و فرهنگی است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این  نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت گفت : عرصه آموزش و پرورش ، عرصه تفکّر ، تلاش ، کوشش و ارتباط مؤثر است که باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد .

" علی دهقان بهابادی " به وجوه مشترک آموزش و پرورش و شهرداری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان اشاره کرد و افزود : آموزش و پرورش و شهرداری ، بزرگ ترین فصل مشترک را با مردم دارند و امروزه نگاه به آموزش و پرورش و شهرداری یک نگاه اجتماعی و فرهنگی است .

وی ، بر ضرورت ارتقای توانمندی های آموزش و پرورش و شهرداری در برقراری ارتباط ، توانایی خلق کردن و ایجاد نوآوری ، انطباق با تغییر و کارگروهی تأکید کرد و اظهار داشت : تغییر و تحول در برنامه ها ، تحول در آموزش و بهره گیری از مشارکت همه جانبه ، از جمله اهدافی است که باید در کارهای مشترک آموزش و پرورش و شهرداری به آن توجه شود .

دهقان ، همراهی و هماهنگی در حوزه های تعامل ، تلاش در گره گشایی مشکلات و اعتماد متقابل به مردم را خاطر نشان کرد و اظهار امیدواری نمود این کارگروه با جهت دهی برنامه های شهرداری و آموزش و پرورش بتواند خدمات مورد نظر را به شهروندان ، به ویژه دانش آموزان ارائه کند .

این مسئول با اشاره به نام گذاری سال جدید به سال " فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی " تأکید کرد : مدارس با ارائه ی آموزش های شهروندی برای تربیت نسلی مطابق با تراز جمهوری اسلامی تلاش کنند .

 

***

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا