یزدفردا :درگذشت دکتر محمد حسین وزیری یکی از پیشکسوتان پزشکی استان یزد ویادگار مرحوم وزیری بزرگ موسس کتابخانه وزیری یزد طی هفته های اخیر یکی از خبرهایی بود که در لابلای اخبار ریز و درشت استان یزد کمتر دیدشد.

دکترسیدمحمدحسین وزیری تنها فرزند ذکورخانواده روحانی صاحب نام وخطیب توانای یزدحجه الاسلام وزیری بود که درسال1305به دنیا امد و دوران دبستان ودبیرستان خود را بصورت جهشی در دبستان ودبیرستان ایرانشهر یزد سپری کرده و در عنفوان جوانی وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد.

دکتر وزیری در سن21سالگی بعنوان جوان ترین پزشک ایرانی فارغ التحصیل شد و به سفارش پدر نامدارش به یزد بازگشت  وبیش از60سال به ارائه خدمات درمانی به مردم پرداخت.

وی که از هوش وقریحه فوق العاده ای برخوردار بود،طی سالها مرجع علمی و مشاور بسیاری از پزشکان در تشخیص و تجویز دارو و درمان بود و از تبحر خاصی در تشخیص برخی بیماریها برخوردار شده بود.
دکتر وزیری همواره با شرکت در سمینارهای پزشکی و حضور در کلاسهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی باور جدی خود به اموزش و تحقیق را تا سالهای پایانی عمر  زنده نگاهداشته بود و از انتقال تجربیات خود به دانشجویان وپزشکان جوان هرگز مضایقه نمی کرد.


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_43516.jpeg


مرحوم دکتر وزیری که خود از خاندان علم وفضیلت وتقوا بود،در وصلتی که با خانواده ایت ا...فرساد(استادامام خمینی رحمه ا...)داشت صاحب7فرزندشدکه جملگی از تحصیلات عالی برخوردارند.

حجه الاسلام والمسلمین حاج سید محمودوزیری که از علمای دینی  حوزه علمیه قم  و سرکار خانم حمیده وزیری که از فرهنگیان خوشنام و نماینده4دوره مردم یزد در شورای اسلامی شهر یزد از فرزندان این طبیب بزرگوار هستند .

دکتر سیدمحمدحسین وزیری
دکترسید حسین وزیری فرزندویادگار مرحوم حجه الاسلام وزیری روحانی خیروفرهنگ مدار یزدی که بسان حکیمان با دانش و تقوای این سرزمین همواره  به تقوا ، پارسایی ،مردمداری و حسن خلق شهرت داشت  با کارنامه ای   60ساله از طبابت ودستگیری از نیازمندان درکوی مسجدجامع ،سپیده دم چهارشنبه16بهمن ماه 92 چشم از جهان فروبست .


روحش شاد و در کنار اجداد بزرگوارش قرین رحمت باد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا