حجت الاسلام سید علی اصغر علوی

امام حسین خط قرمز هر مسلمانی است...

شعاع تابنده عاشورا در حافظه انسانیت محوشدنی نیست. تنها راهی که می‌توان برای مقابله با آن اتخاذ کرد معرفی ناقص آن به منظور ایجاد درکی نادرست از این واقعه است، تا فهم مخاطب از کربلا فهمی واژگونه شود.

متاسفانه در این ایام، شاهد اکران فیلم "رستاخیز" در جشنواره فیلم فجر با همین رویکرد بودیم.

این غم مقدس برای آنان که عاشورا را از سر دقت و صحت در مقاتل و تواریخ صحیح و دست اول دنبال می‌کنند و امروز شاهد دستیازی و تحریف این ساحت پاک هستند گلوگیرتر خواهد بود...

اتفاقات تلخی که در عرصه فرهنگی شاهد آن بوده و هستیم -و بسیاری از آن ها نیز متأسفانه در بستر تحقق‌اند- رهاورد عدم تذکر اهالی دردمند است که امروز شاهد ورود به اساسی ترین رکن نظام و انقلاب یعنی عاشورای امام حسین هستیم.

باری پیام کربلا سکوت نکردن، بی‌تفاوت نبودن و داشتن بیانی صریح و رسا و بی‌پرده در مقابل کژی‌ها و تحریفات است و هرکس هرقدر از کربلا چشیده باشد به همان میزان به اتفاقات اطرافش حساس‌تر خواهد بود. امید که این احساس ناب در نگارنده و خواننده نمیرد که درس بزرگ کربلا احیای همین فریضه فراموش شده بوده و هست.

اما به راستی این حسین کیست که بعد از این همه سال هنوز هم به سمتش می‌تازند و هر روز تیری به شکلی به سویش نشانه می‌رود؛ جای سعید بن عبدالله‌ها خالی تا خود را سپر بلای عاشورایش کنند

کوتاه سخن این‌که امام حسین خط قرمز مسلمانی ما است و تغییر واقعیت شفاف و دقیق عاشورا در اذهان این ملت بخشودنی نیست اگر دست‌اندرکاران این فیلم، تاریخ کربلا را خوانده‌اند این چه برداشتی است؟ و اگر نخوانده اند -و یا حتی یک بار در مجالس توسل و روضه شرکت نکرده اند! تا با اولیات این تاریخ آشنا شوند- بسیار اشتباه کرده اند که به خود جرأت ساخت این مجموعه را داده‌اند.

"مدیران فرهنگی در مدار ضد کربلا" مردانه ایستاده اند برای تحریف واقعیت و ارائه تاریخی خالی و خیالی.

"مدیران فرهنگی عاشورایی" چقدر در این مسیر مردانه‌اند؟!

صلی الله علیک یا "مظلوم" یا اباعبدالله الحسین روحی لک الفداء

سید علی اصغر علوی

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا