امیرحسین رادمنش

     آموزش وپرورش ،دانشگاهها (انواعش) ،حوزه هاي علميه ، اصحاب خبر ، تريبون رسانه ها و نشريات محلي ، مجالس روضه خواني و محافل فرهنگي ، صداو سيما ، بسيج ،شهرداري ، سازمان تبليغات ، آموزش وپرورش ،سازمان فرهنگ وارشاد اسلامي، مراكز رسمي دولتي و يا اهالي متولي فرهنگ سازي البته با سهم نامشخص خانواده ها وماهواره ،مراكز غيررسمي و دولتي دركنار مراكز خصوصي و كلاسها و انجمن ها و باشگاههاي ورزشي كه آن هم سهمش نامشخص است .

سنت و مدرنيته داشته هاي پدران و آنچه تمدن و فرهنگ نو آورده مسئله فرهنگي ساخته نه غربي نه شرقي ،‌نه بومي ، نه سنتي و نه به روز . خط فاصله غني و فقير و دارا و ندار تجميع پارك ،دانشگاه ، مراكز خريد شيك ، بيمارستان ، آپارتمان و مدارس غير دولتي مهم ،كلاس ها و آموزشكده ها با برند صفائيه و عدم توزيع مشابه سازي و قرينه سازي آنها در نقطه مقابل و به جاي آن گورستان تا چندي پيش كشتارگاه و هدايت افاغنه حتي اتوبوسهاي شهري (به اصطلاح در شمال شهر).

تمام كار فرهنگي همان است كه دهه 60 انجام مي داديم و كارفرهنگي آن است كه يك گروه خاص مي پسندند و غفلت و چشم بستن بر سرعت تحول و دگرگوني و بمباران فرهنگي و الگو سازي الگوسازان برون مرز و درون مرز يزد را دچار سرگيجه فرهنگي كرده است .

رخوت و سستي ، افسردگي ، تندخويي ، بغض و عقده فرودستان ترك تازي و تفاخر فرادستان چه آينده اي مي آورد ؟

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا