= وحید شیخ احمدصفاری

"روز سایپا" بر ایران خودرو مبارک باد

البته بر همه ما واضح و مبرهن است که "تمبر" و مناسبت "روز"  مشخصه ی سمبل و نماد و یادبودها می باشد، اما از آن جایی که این ها اعتبار و جایگاه خودشان را از دست داده و طبق روال در اختیار عقده گشایی عقده های سرکوب شده امان قرار گرفته است، راحت تر از آب خوردن می توان به یکی از این دفاتر خدمات پستی مراجعه و درخواست چاپ تمبر یادبود با هر عکس و نوشته و پیام تبلیغاتی و ..... را با قیمتی نازل داد و به جمع مشاهیر و یادمان ها پیوست.

از آن سوی چون عقب نماندن از قافله برایمان بسیار امری حیاتی است، خوشبختانه سایپا هم دست به این سمبل و نمادزدایی زد و در رونمایی از محصول جدید و جشن چهل و چند سالگی تأسیسش، بنر و پارچه نویسی و تیلیغ رسانه ایی علم کرد که "روز سایپا" مبارک!

از آن جایی که شیخ الحکایات در جایی خوانده بود بورژواهای انگلیسی در قصرهای خود قاب های ریز و درشت خاندان خود را آویزان در و دیوار می کردند تا همیشه بزرگی و کنت بودن خود را به رخ بکشانند کم کم احساس کردند که این چارتا قاب نقاشی و عکس نمی تواند آن ها را بزرگ نشان بدهد و عقده هایشان را ارضا نماید، برای همین شروع نمودند به نوشتن گسترده ی خاطرات و سرنوشت گذشتگان شان و بدین سان بود که "رمان نویسی" از انگلستان شکل گرفت و ادبیات جهان شد. اکنون ما قاطعانه ضمن رد این اقدام منفور انگلیسی ها، از اقدامات جهانی چاپ تمبرهای با اشکال تصویرهای سونوگرافی از سه ماهگی، شش ماهگی، نه ماهگی و بعد تولد، یکسالگی و چند سالگی و تصویر راه افتادن و سربازی رفتن و اولین ماه عسل به اتفاق تمام فامیل و ..... به شدت حمایت می کنیم که شدیداً مورد حمایت یونسکو هم می باشد.

ضمناً مدیران توانمند و نوآور ما می توانند طی جلسات فشرده چند روزه و اخذ هزینه های مأموریت و پذیرایی و نشست و همایش ها  "روز" خلق نمایند و ما از همین امروز خلق هر "روز"ی را صمیمانه به این نوآوران تبریکات فراوان اعلام می داریم  و دوستانه سفارش می کنیم تا روزهای سال را کم نیاوردیم سریعاً جهت نامگذاری روزهای باقیمانده اقدام نمایند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا