هم زمان با ایام فاطمیه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان . امام جمعه یزد، معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و دیگر مسئولین استان نمایشگاه بزرگ حریم حوراء در جوار امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، نمایشگاه حریم حورا با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استانی همزمان با ایام فاطمیه در جوار امامزاده سید جعفر (ع) یزد گشایش یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع، روایتگر زندگی حضرت فاطمه (س) و رویدادهای تاریخی دوره حیات ایشان است.
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل عنوان کرد: کار مطالعات و طراحی این نمایشگاه یک ماه به طول انجامید و 15 هزار نفر ساعت در این نمایشگاه کار کردند.
وی ادامه داد: 6 هزار مترمربع طراحی دکور و صحنه در این نمایشگاه اتفاق افتاده و 20 نقطه تاریخی از ولادت تا شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در این نمایش به وسیله دکورسازی به نمایش گذاشته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از فعالیت پنج تیم کاری در حوزه‌های علمی، هنری، مذهبی برای برپایی این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: تلاش شده تا واقعی‌سازی در این نمایشگاه انجام شود.
گفتنی است، در این نمایشگاه خانه کعبه، خانه حضرت محمد (ص)، خانه حضرت فاطمه (س)، نخلستان، بیت‌الاحزان، محل ولادت حضرت زهرا (س)، محل ازدواج ایشان،‌ محل شهادت حضرت فاطمه (س)، قبرستان بقیع و ... با فضاسازی و دکور به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه در طول ایام فاطمیه در امامزاده سید جعفر (ع) یزد در بلوار جمهوری آماده میزبانی از علاقه‌مندان است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا