با هدف تداوم و تقویت همکاری‌های دانشگاه یزد و مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها نشستی در خصوص توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط به تعدیل وضع هوا، راه‌اندازی مرکز پژوهشی علوم جوی و بازبینی تفاهم‌نامه میان دانشگاه یزد و موسسه تحقیات آب با حضور رییس و معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه یزد، رییس موسسه تحقیقات منابع آب، رییس مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابرها و اعضای هیات علمی گروه هواشناسی روز سه شنبه 19 فروردین ماه جاری در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه بر توسعه، تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌های مربوط به تعدیل وضع هوا، راه‌اندازی مرکز پژوهشی علوم جوی با هدف انجام پژوهش‌های لازم در زمینه تعدیل آب‌وهوا مانند باروری ابرها و رخدادهای فرین هواشناختی و همچنین برگزاری سمینارها و کارگاه‌های مشترک ملی و بین‌المللی تاکید شد.

همچنین مقرر شد طرح‌های پژوهشی اعضای هیات علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی مطابق با نیازهای پژوهشی موسسه تحقیقات منابع آب باشد که از سوی آن موسسه اعلام می‌شود.

در ادامه آقای دکتر افتخاری رییس موسسه تحقیقات منابع آب، به اتفاق هیات همراه از فاز اول آزمایشگاه تعدیل وضع هوا مستقر در دانشکده فیزیک بازدیدکردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا