مدیریت محترم سایت یزدفردا
با سلام
احتراماً باستحضار می رساند با توجه به تصمیم دولت مبنی بر انجام طرح ملی هدفمند کردن یارانه ها وزارت بازرگانی دولت نهم به منظور کنترل و پایش بازار در سال 1387 طی قراردادی با شرکت بین المللی  نگار نصر حدود 4000 نفر از نیروهای بسیجی ، متعهد و تحصیلکرده را جهت همکاری با این وزارتخانه در قالب طرح تشدید بازرسی در سطح کشور به همکاری پذیرفت.  عمده وظیفه این بازرسان انعکاس وضعیت بازار همچون دیده بان دولت در کنترل بازار می باشد تا حقی از حقوق مصرف کننده تضییع نگردد .
از نیمه دوم سال 87  نیروهای مذکوروارد سازمان ها و ادارات بازرگانی سراسر کشور شده و عملا" قسمت عمده ای از بازرسی ها و نظارت بر بازار به عهده این نیروها واگذار گردید.
از ابتدای سال 1391 دولت تصمیم به پایان همکاری با شرکت نگار نصر نمود و نیروهای بازرس طی قرارداد داخلی با سازمانهای صنعت،معدن و تجارت استانها به ادامه همکاری پرداختند. این روند در استان یزد با توجه به مشکلات عدیده برای بازرسان اعم از تاخیرهای 3 تا 5 ماهه در پرداخت حقوق ،عدم تخصیص حقوق و مزایای یک کارمند و به طور کلی فعالیت بازرسان با حداقل مزایا و در سطح کارگری در سال 1392 نیز ادامه پیدا کرد اما با شروع سال 93و نامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در اقدامی عجیب وزارت صنعت،معدن و تجارت با تبدیل وضعیت قراردادهای بازرسان از مدت معین به شرکتی خبر داده است.
حال سئوال این جوانان و خانواده های آنان از مسئولین کشور این است که آیا سزاوار است پس از چند سال کار شبانه روزی و تلاش فراوان در اجرایی نمودن هر چه بهتر هدفمند کردن یارانه ها این چنین هر ساله به آنان شوک روانی وارد شود؟آیا عدم تمدید قرارداد به منزله هدر رفتن وقت 4000 نیروی تحصیلکرده نخواهد بود؟به نطر مسئولین آیا تداوم فعالیت این بازرسان که هم اکنون تجربه های ارزنده ای را در سطح بازار و نظارت بر آن کسب کرده اند کمک حال طرح هدفمند کردن یارانه ها و شرایط اقتصادی کشور نخواهد بود.
لذا با توجه به فشار روحی  که این موضوع به بازرسین و خانواده های آنها وارد کرده است عاجزانه از جنابعالی تقاضا داریم دستور فرمائیداطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا مسئولین ذیربط و همچنین نماینده های محترم در مجلس شوراس اسلامی موضوع را  مورد بررسی  قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا