یزد فردا: مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد ، در راستای انجام رسالت قرآنی و فرهنگی به مظور ترویج غنی فرهنگ قرآن و تشویق برگزیدگان طرح قرآنی قدس (قرآن در سما ) سال تحصیلی 93 – 92  اقدام به برگزاری مراسم ضیافت قرآنی قدس  نمود . 

گزارش یزد فردا ؛ جشنواره قرآني "ضيافت قدس" با حضور دکتر میر فخرالدینی ریاست واحد یزد ، حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، جمعی از مسئولين دانشگاه و سما یزد ، ریاست و معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد و همجنین نفرات برتر مدارس و آموزشكده سما واحد یزد در سطح دانش آموزي و دانشجويي در رشته هاي مختلف مسابقات قرآنی ، در سالن آمفي تئاتر دکتر علی سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار گرديد .

قبل از شروع مراسم دانش آموزان ودانشجویان با حضور و نثار شاخه های گل بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه بار دیگر با آرمان های امام (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

در ابتدای این مراسم محمد رضا رحیمی رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد یزد ضمن خیر مقدم و تقدير و تشكر از دست اندركاران و مربيان دلسوز قرآني به ارائه گزارشی از فعالیتهای قرآنی در آموزشکده و مدارس سما اشاره و حضور بیش از پیش سمائیان در فعالیتهای قرآنی را حاصل درک انان به مفاهیم و موضوعات قرآنی دانست .

وی ادامه داد : جشنواره قرآني طرح قدس که همه ساله با هدف تقويت بنيه قرآني، انس والفت با قرآن کريم و بهره مندي از فضايل اين کتاب آسماني و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس و دانشکده‌های سما برگزار می شود تا در کنار این امر، مخاطبان با مفاهیم قرآنی آشنا شوند ،

همچنین به واسطه برگزاری این جشنواره نفرات اول هر رشته انتخاب شده و ضمن تقدیر از آنان، به مرحله کشوری معرفی خواهند شد . همچنین حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در واحد یزد درخصوص قرآن و اهمیت تلاوت آن در آیین زندگی انسانها همچنین درخصوص ویژگی های ممتاز و منحصر به فرد قرآن کریم و با ذکر احادیثی از ائمه اطهار (ع) مطالبی را بیان داشت

وی ویژگی قرآن کریم را جامع و کامل بودن برای تمام زمان ها توصیف کرد و برگزاری همایشهای قرآنی را زمینه ساز رشد و شکوفایی معنوی شرکت کنندگان دانست .

در ادامه دکتر میر فخرالدینی ریاست واحد یزد در سخنرانی خود ، از دست اندرکاران طرح قدس آموزشکده و مدارس تقدیر و تشکر نمود و اظهار اميدواري نمود كه به رغم تلاش هاي صورت گرفته در زمينه ترويج معارف قرآن، امیدواریم بيشتر از اين بتوانيم در راستاي ترويج اين كتاب انسان ساز گام هاي موثري برداريم .

وی افزود : امیدواریم بتوانیم قرآن را سرلوحه زندگی و کار خویش قرار دهیم و همواره شاهد استقبال بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در این‌گونه مسابقات قرآنی باشیم . در پایان این مراسم از دانش آموزان ودانشجویان برگزیده رشته های مختلف طرح قرآنی قدس(قرآن درسما) با اهداء لوح تقدیر و جوایز ازآنها قدردانی بعمل آمد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا