در پی اعلام یک موسسه بین المللی مبنی بر رتبه 27 دانشگاه یزد در بین دانشگاه های ایران و 1462 در بین دانشگاه های جهان، سرپرست دانشگاه یزد ضمن اظهار تاسف از جایگاه فعلی دانشگاه، خواستار تلاش جمعی استادان، کارکنان، و دانشجویان برای جبران این عقب ماندگی شد.

دکتر اولیاء که در ابتدای مسؤولیت خود چشم انداز دانشگاه را قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر کشور اعلام کرده بود اظهار داشت: رتبه فعلی دون شان استان یزد با این همه سوابق درخشان علمی و فرهنگی است. وی با بیان اینکه شاخص های توسعه انسانی استان یزد همواره در بین 3 استان برتر کشور بوده است گفت اگر این جایگاه را در کنار رتبه 3 استان در نرخ باسوادي، 20 سال رتبه اول كشوري در نرخ قبولي كنكور، و رتبه 5 استان درسرانه توليد ناخالص داخلي (بدون نفت وگاز) قرار دهیم متوجه عمق این عقب ماندگی می شویم.

سرپرست دانشگاه یزد در عین حال اظهار امیدواری کرد با توجه به قابلیت های بالقوه دانشگاه و همچنین تلاش مجدانه اعضای هیات علمی، کارکنان، و دانشجویان بتوانیم در پنج سال آینده بخش مهمی از این عقب ماندگی را جبران کرده و در ردیف 10 دانشگاه برتر قرار بگیریم.

وی اظهار داشت دشواری رسیدن به این چشم انداز به لحاظ اینکه بقیه دانشگاه ها نیز از تلاش بازنخواهند ایستاد مضاعف می شود و بنابراین تلاش در همه بخش ها باید بسیار فراتر از فعالیت های معمول و چارچوبهای اداری باشد.

دکتر اولیاء همچنین مجددا از همه اساتید، صنعتگران، مدیران، متنفذین، خیرین و فرهیختگان یزدی در داخل و خارج از کشور خواست آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دانشگاه اعلام نمایند. وی در عین حال اعلام کرد ارتقای جایگاه دانشگاه یزد نمی تواند صرفا مبتنی بر سرمایه های انسانی و غیر انسانی بومی انجام شود و بنابراین همانطور که تاکنون بخش مهمی از بار تلاش های علمی دانشگاه بر دوش همکاران غیر یزدی بوده است تبدیل دانشگاه یزد به یک دانشگاه مطرح بین المللی نیز مستلزم ایجاد یک محیط جذاب برای نیروهای مستعد ملی و حتی بین المللی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا