محمد رضا شوق الشعرا

پنجاه و هفت هزار هکتار زمین و دهها هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح گردشگری آنی سبز!!!
بیست و پنج هزار میلیارد تومان یا دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان!؟ صفرها و رقم ها را گم کرده ایم!
هیئت مدیره و دست اندرکاران آنی سبز چه کسانی هستند!؟
وقتی امضاء مشایی با امضاء سید حسینی «پیوند» می خورد
قرار است در ادامه طرح و واگذاری هزاران هکتار زمینی  که در زمان مدیریت سید حسینی بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سال هشتاد و چهار و قبل از پایان دوران استانداری کلانتری مصوب شده، و در اواخر دوران احمدی نژاد، به تائید مشایی نیز رسیده است، آنی سبز فعالیت گسترده خود را اینک که سید حسینی معاون عمرانی استانداری یزد شده آغاز نموده و با گرفتن وام های چند صد میلیارد تومانی، هزاران میلیارد تومان پول را بنام این طرح جابجا نماید، و اما هیئت مدیره و سهامداران و دست اندرکاران «آنی سبز» چه کسانی هستند و منافع عظیم این طرح جیب گشاد چه کسانی را پر تر خواهد کرد؟
گاه صحبت از بیست و پنج هزار میلیارد تومان و گاه صحبت از دویبست و پنجاه هزار میلیارد تومان است، و اختلاف این رقم ها که به یک «صفر» بند است، و بنوعی وجود «بابک زنجانی ها» را تداعی می کند، آینده استان یزد را رقم خواهد زد.
اینک مشخص می شود که چه دستها و قلمهایی و چرا و در راستای حفظ چه منافعی مانع از شروع بکار معدن مس علی آباد در زمان فلاح زاده بوده اند، و براستی چرا مخالفان قسم خورده معدن مس علی آباد، الان در مقابل طرح عظیم «آنی سبز» سکوت کرده اند؟
«آنی سبز» در هزاران هکتار زمینی که با «رانت» و «رابطه» از منابع طبیعی گرفته شده، قصد دارد چه کاری انجام دهد، و «آب» این پروژه عظیم را از کجا و چگونه تامین خواهد کرد؟
تبصره اول: میرمحمدی، استاندار حدید یزد، انتخاب شده عوامل «آنی سبز» و  مجری عوامل «آنی سبز» است یا اینکه دخالتی در کارهای معاون عمرانی استانداری ندارد!؟
تبصره دوم: محیط زیست و مصلحت مردم استان، فدای منافع چه کسانی می شود؟

رانتی دوباره برای «آنی سبز» «سپید»!

منافع «آنی سبز» گیر چه کسانی می آید و «آنی سبز» متعلق به کدام سیاسیون یزد می باشد؟

 

ماموریت مهم سیدحسینی در معاونت عمرانی استانداری یزد، به سرانجام رساندن طرح «آنی سبز» بوده است؟

نتیجه جلسه مهندس شرافت، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یزد و سید حسینی، معاون عمرانی استانداری یزد، و مهندس غلامعلی سفید، استاندار اسبق یزد با سلطانی وزیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که هفته گذشته در تهران انجام شد، تصویب قطعی قضیه «آنی سبز» بوده است؟ و اما «آنی سبز» متعلق به چه کسانی است و صدها هکتار زمینهای «عقاب کوه» به چه قیمتی و بر چه مبنایی به «آنی سبز» واگذار خواهد شد؟
آیا میرمحمدی استاندار یزد، که از مسائل استان اطلاعات چندانی ندارد، از حکایت «آنی سبز» خبر دارد و در جریان برگزاری جلسات مربوط به آنی سبزدر تهران و یزد بوده است!؟
«آنی سبز» یک «آن» دیگری هست در راستای «آنی سیر» و «آنی ساز» و «آنی چاپ» «آنی بار» و «آنی گشت» و «آنی طرح» و دیگر «آنی های» معروف یزد، و اما در این میان چه چیز جز گسترده شدن فاصله و تضاد طبقاتی، نصیب مردم استان یزد و شهرستان تفت خواهد شد؟
تبصره اول:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا