معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، پژوهش را مبنای توسعه و پیشرفت دانست و گفت: پیشرفتهای جوامع بشری مرهون فکر و تحقیق و پژوهش است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،"عباسعلی رضایی" روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشکده علوم پزشکی علی بن ابیطالب(ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد، بر ضرورت توجه به مباحث تولید علم و داشتن روحیه تحقیق تاکید کرد.
وی نقش پژوهش در رفع بسیاری از مشکلات را یادآور شد و با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور مبنی بر نیاز به تحقیقات در زمینه افزایش بهره وری مصرف آب، گفت: وقتی در یزد مشکل کم آبی داریم، پژوهشگران می توانند با تحقیق در زمینه راهکارهای بهینه سازی مصرف آب، نقش موثری را ایفا کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با اشاره به برخی از مشکلات حوزه پژوهش اظهار داشت: بعضاً در بحثهای پژوهشی از اعتبارات گرفته تا اجرا مشکلاتی داریم.
رضایی خواستار آسیب شناسی مباحث پژوهشی شد و تجاری سازی اختراعات و ایده ها را موضوعی مهم دانست.
وی با اشاره به دستور ریاست جمهوری برای 20 برابر شدن اعتبارات صندوق پژوهش و نوآوری، توجه ویژه به مباحث پژوهش و فناوری را از سیاستهای دولت تدبیر و امید برشمرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه " بعد از پیروزی انقلاب، در حوزه علوم پزشکی یزد، اتفاقات ارزنده ای رقم خورده است"، موفقیت "ثریا تیموری" در کسب مدال طلای اختراعات و نوآوری های جدید نمایشگاه 2014 ژنو را ارج نهاد.
معاون استاندار در ادامه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز زن و مادر را گرامی داشت و بر پیروی از سیره آن حضرت به عنوان الگوی اعلای بانوان مسلمان تاکید کرد.
رضایی همچنین خواستار پژوهش و بررسی ابعاد شخصیتی در خصوص حضرت زهرا(سلام الله علیها) شد.
وی روز بزرگداشت سعدی را گرامی داشت و گفت: سعدی شاعری حقیقت جو بود که با سیر در تاریخ و سفر به سرزمین های مختلف به دنبال کشف حقایق بوده و آثار ارزنده او سرشار از مباحث تربیتی است.
معاون استاندار از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا