در نخستین جلسه مسئولان کار گروه های تخصصی مدیریت بحران به استفاده از بیشترین گنجایش تشکل های مردم نهاد در فعالیت کار گروه های تخصصی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمد حسین امامی" روز دوشنبه اول ارديبهشت ماه، در نخستین جلسه مسئولان کارگروه های تخصصی مدیریت بحران استان، خواهان استفاده همه کار گروه ها از بیشترین گنجایش تشکل های مردم نهاد در سال 93 شد.
از جمله مواردی که مدیر کل مدیریت بحران استان در خصوص برخی کار گروه ها مطرح کرد، پیش رفتن کارگروه هایی مانند خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی در مورد خسارت های بخش کشاورزی، به سوی همکاری با بیمه های خصوصی و غیر خصوصی بود.
امامی از کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه ساختمان و شهر سازی خواست که در خصوص معرفی شهرستان هایی که ریز پهنه بندی لرزه ای آنها انجام نشده اقدام کنند و بر سازماندهی دفتر GIS استان تاکید کرد و در این خصوص گفت: در صورت پیگیری کارگروه از سوی دفتر سیاسی، مدیریت بحران نیز برای تحقق چنین پایگاه حساسی در استان با شما هم گام خواهد بود.
وی از کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که در خصوص اطلاع رسانی سریع موارد بحران به شهروندان از طریق تلفن ثابت کوشا باشد و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از طرح های دفع آب های سطحی از همه شهرستان های استان را از کار گروه سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب خواستار شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد مدیریت بحران استان قرائت و مسئول هر کارگروه نیز گزارش عملکرد سال 92 خود را بیان کرد.
همچنین مواردی در خصوص وظایف کار گروه ها و برگزاری جلسات کار گروه مطرح و از کار گروه ها خواسته شد که شرح وظایف خود را به این اداره ارسال کند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا