در مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا (س) و روز زن از بانوان شاغل در شركت سهامي آب منطقه اي يزد با حضور حجت الاسلام والمسلمين انصاري محقق و پژوهشگر ديني، مديرعامل و جمعي از كاركنان تجليل شد.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين انصاري محقق و پژوهشگر ديني اظهار داشت: درخصوص اين موضوع كه حضرت فاطمه (س) كه بود؟ چه كرد؟ و چه گفت؟ تحقيق زيادي صورت نگرفته و بايد تلاش شود تا اين موضوع بيشتر مورد تحقيق و بررسي  قرار بگيرد.

اين پژوهشگر و محقق ديني با اشاره به روايتي از حضرت علي (ع) مبني بر اينكه انديشه ها را با انديشه ها درگير كنيد آنگاه انديشه هاي درست به وجود مي آيد بيان نمود: نگاه دكتر علي شريعتي در بستري به وجود آمد كه در دنياي مدرن غرب زندگي متأثر از  انديشه چپ ماركسيسمي بود. انديشه چپ ماركسيسمي تا قبل از اينكه دچار انحراف و افراط شود حرف هاي درستي هم براي گفتن داشت.

وي با اشاره به اين مطلب كه  تحليل دكتر شريعتي از زندگي حضرت فاطمه (س) تحليل پژوهشي و تحليل محمدحسن زورق تحليل تاريخي است، افزود: محمدحسن زورق در اروپاي شرقي كه جنگ تمدنها بود زندگي مي كرد و انديشه نژادپرستانه وجود داشت و با وجود آن بستر، وي به اين انديشه رسيد كه حضرت فاطمه (س) در آن زمان قيد و بندهاي نژادپرستانه در جامعه اش را از بين برد.

حجت الاسلام و المسلمين انصاري ابراز داشت: حضرت فاطمه (س) در جامعه اي زندگي مي كرد كه پذيرش تكثر ديني وجود داشت و ما بايد از آن حضرت تعامل، برخورد شايسته و همكاري را بياموزيم.

در ادامه حسين غفوري مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي يزد ضمن تبريك ميلاد حضرت زهرا (س) ايشان را سرلوحه براي تمام انسانها در همه عصرها برشمرد و گفت: هرچند زندگي حضرت فاطمه (س) از لحاظ طول عمر كوتاه مدت بود اما زندگي پرخير و بركتي داشتند.

حسين غفوري با اشاره به برخي از خصوصيات رفتاري حضرت فاطمه (س) بيان نمود: فاطمه مرضيه (س) در احترام به پدر، نحوه تربيت فرزندان، همسرداري، ساده زيستي، عبادت، حجاب و عفاف سرآمد زنان عالم بود و اگر در زندگي ايشان را اسوه خود قرار دهيم قطعاً راه را گم نخواهيم كرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا