امام جمعه یزد : معلم ، زندگی انسان ها را خدایی می کند و هدف کمال با وجود معلمان محقق می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند .

نماینده ولی فقیه در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم گفت : معلمان باید هدف زندگی را در جامعه پیاده کنند و زندگی انسان ها را در مسیر کمال قرار دهند .

" آیت ا... محمدرضا ناصری " از معلمان خواست ، مقدمات خدایی شدن انسان ها را فراهم کنند و فرزندان جامعه را به کمال مطلوب رهنمون سازند .

 امام جمعه یزد ، از استاد مطهری به عنوان معلمی یاد کرد که به وظیفه خود برای فراهم آوردن زمینه هدایت افراد جامعه و رهنمون کردن افراد به سوی کمال ، عمل نمود .

آیت ا... ناصری با اشاره به اینکه دنیای غرب در مسائل معنوی و سبک زندگی ، عقب گرد کرده است ، سبک زندگی غربی را تهدیدی بر کانون خانواده ، محبت ها ، صمیمیت ها و ارزش ها دانست و افزود : آنچه در دنیای امروز غرب دیده می شود ، تلاش برای ارضای غرایز مادی و جنسی انسان هاست .

محمدرضا ناصری به الگوی عملی فرهنگ غنی اسلام در ارائه سبک زندگی اشاره کرد و گفت : این الگوها ، واسطه ی فیض الهی هستند و اگر ظرف وجودی این بزرگواران نبود ، ‌انسان ها از جهل و ظلمت هلاک می شدند .

وی ، هدف و غایت خلقت را تربیت و تکامل انسان ها و زلال کردن روح آدمی دانست که زمینه تابش نور خدا در آن فراهم شود .

در ابتدای این نشست ، مدیر کل آموزش و پرورش ، گزارشی از برنامه های بزرگداشت هفته معلم را ارائه کرد .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا