آقای اکبر یزدانفر متولد سال 1328 در یزد و دارای مدرک فوق دیپلم اداری مالی است. او که در دانشگاه یزد سال ها در امور اداری و کارگزینی مشغول بوده است از پیشینه خدمت خود می گوید.

سال 1353 در اداره اوقاف و امور خیریه یزد استخدام شدم و در سمت های مختلفی در آن اداره به خدمت پرداختم تا اینکه در سال 1375 بنا به علاقه ای که به محیط دانشگاهی داشتم و بنا به درخواست خود به دانشگاه یزد منتقل شدم تا ادامه خدمتم را در دانشگاه یزد سپری کنم که در دانشگاه هم در سمت های معاون اداره کارگزینی و رئیس آن اداره به انجام وظیفه پرداختم همچنین در هیات حل اختلاف دانشگاه، کمیته اجرایی طبقه بندی مشاغل دانشگاه و کمیته ارزشیابی و شکایات دانشگاه عضویت داشتم.

 از دانشگاه یزد صمیمیت و همدلی را به یاد دارم

  در سال های 1370، 78 و 79 به عنوان کارمند نمونه انتخاب شدم و در اردیبهشت سال 83 پس از 30 سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل شدم. چیزی که از دانشگاه یزد و فضای آن دوران در دانشگاه به خاطر دارم صمیمیت خاصی است که بین کارمندان و هیات علمی در اوایل شکل گیری دانشگاه یزد جریان داشت، در آن زمان  700 کارمند و اعضای هیات علمی با ما سرو کار داشتند و محیط بسیار علمی بود و اگر از من سوال شود بهترین روزهای خود را در چه خدمتی گذراندم بی شک خواهم گفت به دلیل همین همدلی کارمندان، بهترین روزها را در دانشگاه یزد سپری کردم.

یاد کوهنوردی های دست جمعی به خیر

 در آن دوران دانشگاه برنامه ای تفریحی در دستور کار داشت که هر پنجشنبه با کارمندان و هیات علمی دانشگاه محلی را برای کوهنوردی انتخاب می کردیم و من هم در این برنامه فرح بخش شرکت داشتم و آن به عنوان یک خاطره به یاد ماندنی در ذهن ها ماندگار شده است. البته الان هم این برنامه همچنان ادامه دارد.

 کارمند نمونه، وجدان کاری دارد

 اواخر خدمت در دانشگاه یزد بود که از طریق دادگستری به کار دعوت شدم چون قرار بود شورای حل اختلاف توسط دادگستری دایر شود و هم اکنون حدود یازده سال است که به عنوان رئیس شورای حل اختلاف حوزه یک یزد مشغول به فعالیت هستم و در اینجا به رفع مسائل حقوقی مردم می پردازیم.

از مشخصات کارمند نمونه سوال کردید، کارمند نمونه باید مسئولیت خود را با علاقه و با کمال نظم و انضباط به انجام برساند، وجدان کاری باید در اولویت هر کارمند باشد و برخورد صحیح در قالب قانون با ارباب رجوع را رعایت کند؛ توصیه می کنم کارمندان وقت شناس باشند و اوقات خود را بیهود نگذرانند بلکه سعی کنند در محیط کار شخصیتی مفید و موثر باشند و این را برای خود یک مسئولیت و دغدغه بدانند. من نیز تا جایی که امکان داشته است تا کنون سعی کردم این موارد را رعایت کنم و در صورتی که لازم شود تعطیلات را هم به انجام مسائل کاری اختصاص می دهم.

در گوشه و کنار از پیشرفت های علمی دانشگاه یزد شنیده ام

 با نگاه به آن سال هایی که در دانشگاه خدمت را آغاز کردم می توان گفت، هم اکنون دانشگاه یزد از لحاظ عمرانی پیشرفت خوبی داشته است و با توجه به اینکه در حال حاضر در دانشگاه حضور ندارم ولی توصیفات خوبی از پیشرفت های علمی دانشگاه یزد شنیده ام که مایه خرسندی است. کلمه دانشگاه در نظر من تداعی کننده عبارت ترویج علم و تربیت است، کلمه خدمت هم عمل در راه رضای خدا  برای خلق خدا را به ذهن من یاد آور می شود و از کلمه کارمند سوال کردید که برای من تداعی کننده وجدان کاری و وظیفه شناس بودن است.

در زندگی همیشه به نظم و ترتیب و وقت شناسی مصمم بوده ام و اکنون اوقات فراغت خود را صبح ها با پیاده روی، ورزش و تصمیم گیری و مطالعه در پرونده های شورای حل اختلاف می گذرانم ضمن اینکه اغلب اخبار را هم پیگیری می کنم هرچند اوقات فراغت زیادی ندارم چراکه با مراجعات زیاد در شیفت های صبح و بعد از ظهر، در شورای حل اختلاف مشغول هستیم، خستگی را احساس نمی کنم چرا که به شغلم علاقه دارم ؛ در اینجا به عنوان اولین گام همیشه مردم را به سازش در برخورد با اختلاف ها دعوت می کنیم.

 

یک توصیه به جوانان جویای کار

در انتخاب شغل، جوانان را به مهارت آموزی توصیه می کنم و به اینکه امید خود را از میز و صندلی به آموختن و به کار بستن مهارت هایی که نیاز روز جامعه هست، تغییر دهند که بی شک در این موارد موفق تر خواهند بود.

متشکریم از اینکه وقت ارزشمندتان را به ما دادید.

گزارشگر: زینب زارع

عکس: مهدی دهقان چناری

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا