معاون اجتماعی یزد نقض هنجارهای قانونی و شرعی را مصداق بارز زیر پا گذاشتن حقوق متدینان، مومنان و بلکه همه مردم دانست و تأکید کرد که هر یک از سازمانها باید رعایت حجاب و عفاف را از زیر مجموعه های خود آغاز کنند.

سرهنگ پاسدار"محمد حسن باقری فهرجي" در مصاحیه با خبرنگار پايگاه خبري پليس،  جریان های فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داد و خواستار ایفای وظایف فرهنگی ، اجتماعی و قانونی نهادها و سازمان های مسئول در برابر هنجارشکنی‌ها شد.

سرهنگ باقری با بیان اینکه مردم دارالعباده یزد نشان دادند مردمی «متدین و پایبند به ضوابط شرعی»  هستند تأکید کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد با هنجارشکنی‌هایی که احساسات جامعه و مومنین و متدینین را جریحه دار می‌کند بر اساس موازین قانونی برخورد قاطع داشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد حجاب و عفاف را یکی از مصادیق هنجارهای قانونی و شرعی در کشور دانست و افزود: حجاب و عفاف بر اساس قوانین روشن و نصوص شرعی باید رعایت شود؛ بر این اساس تاکید میگردد که این نیرو بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود عمل خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار باقری در ادامه تصریح کرد: دلیل تأکید بر مقابله با هنجارشکنی‌ها از بابت حفظ حقوق دیگران است که باید در دستور کار پلیس و نهادها و سازمان‌هایی که در این زمینه وظیفه دارند، قرار بگیرد.

معاون اجتماعی یزد نقض هنجارهای قانونی و شرعی را مصداق بارز زیرپاگذاشتن حقوق متدینان، مومنان و بلکه همه مردم دانست و تأکید کرد که هر یک از دستگاه ها باید رعایت حجاب و عفاف را از زیرمجموعه خود آغاز کنندو امر به معروف و نهي از منكر در جامعه در خصوص حجاب و عفاف يك ضرورت مهم و تاثيرگذار در خانواده ها محسويب مي شود.

باقري ادامه داد: امر به معروف و نهي از منكر يك ضرورت عقلي و مهم در جامعه سالم مي باشد و در بحث حجاب و عفاف در كشور ما، كه همه مردم  به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي اعتقاد راسخ دارند اگر حتي گروه قليلي در جامعه حجاب و عفاف را رعايت ننمايند بنا به فرمايش مقام معظم رهبري ( مدظله ) كه : "همه آحاد مردم بايد وظيفه امر كردن به كارهاي خوب و نهي از كار بد را براي خود قائل باشند و وظيفه همه مردم در جامعه است " بايد با مداقه اين موضوع به اين ضرورت ديني توجه خاصي داشته باشند.

چنين مضموني در قا لب اين مثال مصداق دارد كه "گروهي در كشتي چوبي در حال حركت، نشسته بودند و شخصي خواست كشتي را در قسمت جلوي خود سوراخ كند، ديگران به او گفتند: كه كشتي را سوراخ نكن ممكن است به غرق شدن ما در دريا بينجامد و او پاسخ داد:من جايي از كشتي را سوراخ مي كنم كه خود نشسته ام  و كاري به شما ندارم ، آنها گفتند : درست است كه تو  محل نشستن خود را در كشتي سوراخ مي كني ،اما وقتي آب در كشتي افتاد همه غرق مي شويم." با اين مثال، اهميت امر به معروف و نهي از منكر بيش از پيش نشان  داده شده است.

بنابر اين كسي كه در جامعه زندگي مي كند نمي تواند بگويد من يك چهار ديواري دارم و خودم صاحب اختيار آن هستم ،بايد توجه داشت با رواج گناهي در جامعه قبح آن گناه ريخته مي شود و ديگران هم مرتكب آن مي شوند.

 ارتكاب آن معصيت  آثار اجتماعي زيان باري را در پي دارد پس اين امر عقلاني است كه اگر در جامعه اي مقرراتي كه به نفع جامعه است رعايت نشود ديگران بايد حساسيت نشان دهند و نه آنكه منتظر شوند تا پليس يا ديگر دستگاهها جلو آن  عمل را بگيرند.

 باقري افزود: پليس در واقع نيروي كمكي براي جلوگيري از قانونن شكن هاست و اين مردم هستند كه بايد خود حساس باشند تا عمل ناپسندي واقع نشود.

 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا